Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Alla ni uppfödare som sysslat med avel under många år. Vad skulle ni vilja se för förändringar i framtiden för den svenska uppfödaren...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Ramona
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: Ramona
·
J
Avel Min pålla går ihop med en hingst "unge" bla. Nu har jag börjat fundera på när dom får instinkten att betäcka och kan det då bli några...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: JennyTuff
·
Avel Jag har sökt på nätet men inte hittat någon info om Lipton 779. Någon som kan berätta? Eller har länkar? Lever han? Det verkar finnas...
2
Svar
20
· Visningar
6 555
Senast: lady mordentoo
·
Avel Avelshingstarna De Noir, Cabachon och Crelido är alla delvis sålda till Norge från det danska stallet Katrinelund och de ska verka mer i...
Svar
0
· Visningar
1 243
Senast: rebus
·
C
Avel Bukefolket härinne tycker jag verka sitta inne på mycket information. Därför skulle jag gärna vilja veta allt ni vet om hingsten...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: Camaro
·
C
Avel Om en hingst inte blir avelsgodkänd genom bruksprovet, hur är det då man får den godkänd? :)
Svar
3
· Visningar
769
Senast: ameo
·
Ä
Avel Ännu en tråd om mitt sto som ska betäckas till våren :D Det är hennes första föl och jag längtar massor! Jag vill så gärna ha en...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 702
Senast: Ängslig
·
F
Avel Hejsan! Skulle vara jätteintresserad att höra era erfarenheter med Quattro B. Väntar nu ivrigt på ultraljudsresultat på mitt sto...
Svar
13
· Visningar
2 366
Senast: Faisy
·
Avel Ska göra eget koksalt och har grovt medelhavssalt och vanligt salt med jod. Vilket är bäst till koksaltlösning? och gäller samma...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Lillsillen
·
E
Avel Är det någon som vet om det finns något liknande blup.se eller resultat register för danska rid/tävlingshästar?
Svar
3
· Visningar
2 504
Senast: dobbis
·
S
Avel Skulle vilja ha lite fler som skriver om detta här , vad tycker ni om för stammar? Vad skall man tänka på osv, det är ju inte så vanligt...
Svar
5
· Visningar
1 345
Senast: Cheran
·
Avel jag är utan tvekan en avelsnovis! men nu skulle jag vilja fråga er som har 'lite' koll. funderar på att satsa på mer stam i nästa häst...
2
Svar
39
· Visningar
3 103
Senast: Victovie
·
S
Avel Mitt sto är dräktig i ca 5 månaden just nu. Dock har det uppstått lite problem i mitt nuvarande stall, och jag skulle behöva flytta...
Svar
14
· Visningar
1 674
Senast: jennie5963
·
Avel Någon som vet om han ska betäcka i år? Var? Vad kostar det? Någon info om hans avkommor? Temperament? /Therese
Svar
3
· Visningar
1 723
Senast: Carbon
·
U
Avel Någon som har erfarnehet av avkommer till dessa???
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Carbon
·
H
  • Låst
Avel Hej, jag undrar om det är några mer här som har en häst eller foderhäst eller vad som helst med Komet RNF 101 som pappa?:laugh: Själv...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: ameo
·
I
Avel Ca 60 dagar kvar till beräknad fölning :eek: Har inte känt fölet sparka på flera dagar, så lite nojjig är jag allt. Å andra sidan har...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Insanity
·
Avel Mitt sto är idag på 278 dagar idag. Hon har börjat att fylla sina juver lite nu har jag sett. Men det är ju ett tag kvar tills det...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: Mitrolle
·
Avel Andreas Helgstrand har købt en super fin holstener hingst fra tyskland. han forlod jo Blue Hors i slutningen af sidste år og er startet...
Svar
11
· Visningar
1 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka