Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Nu är det dags för mig att starta en hingst tråd=) Jag har ju ett sto född 1997 e.Elmegårdens Fight - ue. Limebrand. -08 fick hon...
Svar
1
· Visningar
791
Avel Ganska korkad:crazy: men hur utläser man blup-index, vad anses bra, medel och rentav dåligt? Släpar resultat ibland, och hur påverkar...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: ranunkel
·
K
Avel Undrar vad han har genotyp om någon vet annars undrar jag om han har lämnat bruna/svarta avkommor och vilken färg det var på stoet i så...
Svar
11
· Visningar
1 737
Senast: Albertina
·
Avel Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar vad det är och hur det är upplagt. Har försökt hitta information på avsh hemsida, men...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: KickiH
·
Avel Hej. jag har ett dräktigt sto som går in i månad 9 nu. jag ska byta stall, men när får jag göra det i dräktigheten senast? om jag...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Caress
·
C
Avel Hejsan, jag håller på med ett skolarbete där jag ska låtsas att betäcka ett sto och följa upp dräktighet, fölning, fölets utveckling...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: QuickStar
·
M
Avel Hej! Jag tänkte fråga er om ni vet hur Montenders avkommor brukar bli? Alltså, har han någon eller några egenskaper som han nedärver...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: KickiH
·
Avel Har suttit ett tag nu och funderat en del över Judex** 796, och Wildvogel** 785. Mkt trevliga ocg snygga hingstar att se på. Men har dom...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Mawerica78
·
F
Avel fick höras om att man kunde "tattarmäta" hästen från armbågen och ner när dom uppnåt en viss ålder för att se hur höga dom blir som...
Svar
14
· Visningar
1 792
Senast: oxo
·
K
Avel JW's häst. Ni bukare som varit på Globen (även ni andra också) vad anser ni om denna häst och hans stam? Landjunker II - Capitol I...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: halle
·
  • Låst
Avel vet någon hur man kan få tag på Pomme Royals ägare? finns det någon hemsida eller E-post adress? jag har nämligen ett hingstföl som är...
2
Svar
22
· Visningar
2 612
Senast: ameo
·
C
Avel Några fler som har hästar efter hingsten Ampere? Som blev såld till Japan för ett antal år sedan om jag inte hört helt fel. Vilken...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Gola
·
P
Avel hej är inte säker om jag lagt tråden rätt ni får flytta den annars. till saken är de att stoet jag har på foder blev betäckt i början...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Pamme_Jaspin
·
S
Avel Skulle vilja höra lite om va ni tycker om Camiell Flamingo z avkommor Positivt o negativt
2
Svar
24
· Visningar
6 599
Senast: Lolo
·
Avel Sto och föl ska snart vänjas av helt. Nu går det tillsammans på dagarna och boxarna bredvid varandra på nätterna. När ska jag ta bort...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Welsh
·
N
Avel Hej, jag ska betäcka mitt sto i år, hon är e, Malvernico xx ue, Marocco, 164 cm. Fölet har jag tänkt att behålla, och det jag vill ha...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: nicademusa
·
Avel Som många vet förlorade jag ju alla mina ston i sommras,nu sitter jag med fryssperma upp över öronen som självklart inte passar dom nya...
Svar
12
· Visningar
2 264
Senast: Sighttosee
·
Avel Funderar på om vaccinationer av dräktiga ston kan göra att de kastar?! Jag vaccinerade min märr mot stelkramp och influensa och 2 veckor...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: gylle
·
Avel hingsten är bekräftad, eller han kommer att betäcka i år, men de vet ej ännu vilken hingststation han kommer att vara på. jag har...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: vinkelina
·
M
Avel Hej Hej. Jag har en Welsh Cob Val. som är 4 år och är i dags läget 141 cm hög. Och hur länge växer en ponny? Kan man räkna ut ungefär...
Svar
2
· Visningar
5 193
Senast: dee79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka