Camiell Flamingo z

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare snicksnack
  • Startdatum Startdatum
Sv: Camiell Flamingo z

Mmm låter ungefär som min lille Camiell kille, otroligt snäll att hantera i alla lägen. Väldigt lättlärd, longerad m sadel på, löshoppad åker transport utan problem(är oxå 2 år) ja jag är super nöjd med honom

Och jag har sett "min" 3-åring röra på sig - wow, säger jag bara! Vilka knän och vilka bakben! :love:

Där la man en "riktig" dressyrhingst på stoet, sålde henne och nya ägaren lägger en hopphingst (med gång i och för sig) och får en avkomma med bättre gångarter!

Tur att han är så liten så jag inte känner mig frestad att köpa honom...

Och nu är han 4 år och så här snygg: :laugh:

Hej!

Jag ser att det var längesen denna tråden startades, men att den hållit igång ändå lite då och då, så jag provar att fortsätta, för jag vill gärna veta mer.

Jag har ett sto efter Camiell Flamingo Z, ue. Kaliber, född 2006. Hon är nånstans över 160, men närmare 160 än 165, jag har inte mätt ordentligt och rumpan är högre än framdelen. Hon har ett mycket gott temperament, älskar att umgås och göra saker, men hon tar också mycket gärna kommandot om man inte tar det själv och det gäller att vara tydlig och konsekvent, annars blir hon inte nöjd och tar över. Hon är väldigt frammåt och orädd. Hon är helt brun utan tecken, ungefär samma färg som den hästen här ovan ( som ju ser jättefin ut! =) ) som jag tycker är lik Camiell i färgen. Det goda temperamentet och viljan att göra saker tror jag också hon har ärvt av Camiell. Hennes starka "jag vill bestämma" sida tror jag hon har för att hon är sto, unghäst och för att hennes mamma var så. Hon verkar ha fina gångarter tycker jag, i alla fall skritt och trav, galoppen och hoppningen vet jag inte riktigt, jag tycker det kan vara svårt att se, men snart är det 3-årstest och det ska bli spännande!

Hoppas det går bra med alla era Camiell Flamingo Z pollar! =)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka