Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det någon som vet något om de Italienska hingstarna Constant och Drakon xx? Har precis köpt en häst som är e Constant ue Drakon xx...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Gabriol
·
K
Avel Har lösa tankar på en ev New Forest/russ korsning. Hur blir det med avkomman bårde sto o hingst är reggade och hingsten godkänd i sin...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: KLNF
·
  • Låst
Avel Går nu i tankarna på att skaffa en liten fölunge... Till en början va d så att den helt klart skulle bli en renrasig, men nu har ja...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
25 970
Senast: ameo
·
E
Avel Någon som vet vilken färg hannoveranern har som motsvarar ASVH's gröna papper?
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Estheer
·
Avel Jag hade egentligen bestämt att inte betäcka den här säsongen heller. Nu har jag kommit på andra tankar, bara jag kan hitta en passande...
2
Svar
30
· Visningar
2 766
Senast: Anna_K
·
I
Avel Är det ngn som vet ngt om stostam 62, upptäckte precis att mitt sto kommer därifrån men har inte hittat någon info om den, skulle va kul...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: monell
·
R
Avel Undrar om någon kunnig här inne vill hjälpa mig lite ? Undrar hur länge man kan rida ett dräktigt sto "normalt" och när man bör lugna...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: ameo
·
Avel Blir så besviken på folk :cry: En kompis erbjöd mig att prova att betäcka med hennes hingst och jag tackade ja. I gengäld fick hon då...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Görel
·
Avel Jag har länge gillat denna häst, men har hört att han lämnar rätt grova avkommor, stämmer det? Är det någon här som har sett några alt...
2
Svar
28
· Visningar
3 429
Senast: Mabuse
·
Avel Vem var han? Verkade han nånting alls i aveln? Kan inte hitta några uppgifter på honom direkt förutom att han var född 1979 hos Nils...
Svar
4
· Visningar
757
Avel jag e ute efter att korsa med en travare. jag hade tänkt PRE hingst till nått av mina ston som e travare. om man har ett sto som är lite...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 646
Senast: skog_maria
·
Avel Vi har ju hunnit ett par dagar in på 2009. Ingen som fått något föl ännu? // Linda
Svar
3
· Visningar
867
S
Avel (Har sökt efter gamlatrådar och inte hittat det jag sökte) Finns det någon äldre blodslinje som är extra eftertracktat att avla på...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
37 916
Senast: Jate Volim
·
H
Avel Mitt dräktiga 13-åriga sto har förvandlats till en fet BÄVER! Snart är halva boxen uppäten, trots smet och klägg. Hon är dräktig i 7...
Svar
3
· Visningar
769
R
Avel Om man tar föl på ett sto vars mankhöjd ligger på ca 182 cm och hingstens mankhöjd är ca 185 cm, kommer då detta att ärvas av fölet...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: Richmond_
·
Avel Mitt sto ska ha sitt andra föl 2009. :banana: Jag ska betäcka om henne under fölbrusten. Men jag har så svårt att välja hingst! Vill...
2
Svar
29
· Visningar
3 688
Senast: Magikern
·
Avel Är det någon som vet hur ärftligt navelbråck är hos häst? Förs det överhuvudtaget någon statistik över detta? Min unghäst, sto född...
Svar
9
· Visningar
4 032
Senast: Snowball
·
W
Avel Jag skulle vilja veta, hur många poäng krävs för att erhålla, följande på ett avelsto; ¤ AB ¤ ELIT Det fram kommer inte i sto...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: dobbis
·
Avel Mitt sto gick hade fått en infektion av jordbakterier vilket gjorde att hon gick med en plast"hov". Då drog vi slutsatsen att inte visa...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Loppz
·
Avel När brukar premieringarna börja för året? Vart hittar man lättast premieringarna? Hur gamla hästar kan man få poäng på? (vet att...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka