korsa med en travare

Sv: korsa med en travare

Som jag fatta den jag prata med så var det på alla "alla raser" som vbltravare fick komma.

Var absolut inga problem sa hon.
Ja alltså utställningar vet jag inte, detta är sommarpremering... Det är väl olika saker :confused:

Här kommer bilder på min lilla dam.
Hon är född 2005 och blir alltså 3 år i juli i år.

19519852.jpg
[/url][/IMG]

19571460.jpg
[/url][/IMG]

19071903.jpg
[/url][/IMG]

14249488.jpg
[/url][/IMG]

sista bilden är från förra sommaren och de andra från förra veckan typ eller så.

Vad heter mamman? Har hon startat ngt?
Väldigt fin häst:love:
Vad har du för planer för henne?

Mamman heter Liza Syckamore

Zota ska jag ha till akademiskridkonst och ev köra in henne...sen komemr hon väl att få prova på det mesta och gå mkt i skogen.

Hello
Jag betäckte mitt travarsto med en halvblodshingst (Sambesi) och fick en underbar avkomma som jag nu har sålt till en lika lycklig ägare :rofl:

Mitt travarsto är nu betäckt igen med samma hingst och ska föla om en månad :bump: Spännande! Det kunde inte bli en mer lyckad korsning för mej iallafall!

Jag har ett travar sto som jag har betäckt med en PRE så nu går jag bara o väntar på att den lille ska komma ut...:)

shit va fin :D den såg inte alls ut att vara så ung.. men tror ni att avkommorna blir bättre om dom inte startat på trav?

Ja den var fin!
Nä tror inte det har någon betydelse om hästen har startat eller inte på trav. Det har inte med det att göra, ligger ju i hästens gener iallafall.
Men sen är där ju travare som ser mer ut som "travmodell" i kroppen givetvis och samtidigt finns det travare som inte alls ser så ut. Det är ju så olika :)

När ska ditt sto föla? Går å väntar på min oxå...vill den ska komma NU :love:

"Vi" e på dygn 297...:bump:

Vi har bara kommit fram till 225 dygn... Det ville inte riktigt ta sej som det va tänkt:( Men den som väntar på nått gott...:banana:

Curioso heter pappan. Jätte mysig o trevlig hingst en riktigt läckerbit:d Självklart ska du få se bilder när den kommer ut.

Hon är fin men ser ut som en fin travare o inget annat...som alltid med varmblodskombinationer blir det nästan så att de alltid ser ut som sina mödrar...sen kan de få färg tex från fädernet...kanske lite mer man o hovskägg...men det brukar då vara allt.

Det tråkiga är att folk så ofta blir missnöjda då även avkommorna ofta inte blir riktigt så ridmässigt som de från början trott o önskat sej.

Hon rör sig inte alls som en travare och har mkt från sin pappa,dock inte det högresta vilket jag är mkt glad för.
Hon är inte ett dugg lik sin mamam vare sig i kroppen eller sättet då hennes mamma är mkt mer satt och kort.
Homn har humör och färg efter far sin samt lockarna i svansen....hon är även på väg att bli kraftigare än många travare jag sett.

Ska bli kul att se vad det blir av henne.

jag har en travare/Arab som är 3 år nu..

sen väntar mamman till 3åringen föl nu igen å ska ha inom 1 vecka
hon är betäckt med Hbl hingsten Haydn 977. Hingst ägaren sa att d e kommer nog bli en riktig snygging =) kul att höra från en som är så kunnig =)

här e 2 bilder på 3 åringen i alla fall =)

19403178.jpg

16233230.jpg

Men om man är nöjd med stoet gör det ju inget om fölet blir likt henne. Jag tex ska betäcka mitt travarsto med en arab. Visst är det kul om fölet får lite av pappan också, tex lite av hans gångarter, men då jag är nöjd med mitt sto ser jag bara det som en bonus om fölet blir "bättre".

Jag kan tycka att man inte ens ska betäcka om man är inte är nöjd med ett sto, varför vill man då ha en avkomma av henne liksom. Så oavsett vem fölet blir likt är det lugnt för mig.....

ja håller med. men oftast hoppas man väl för mkt på hingsten. men bara man får en frisk avkomma med bra ben å huvud så ska man väl inte bara gå efter utseende?! då ja helst skulle vilja ha en svart liten krabat så går det bra om den blir skimmel liksom :) alltid bra med gångarterna också ;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 551
Senast: Emuliiaa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: linlar1
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka