Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kan någon snälla hjälpa mej hitta info om denna hingst... Stam, meriter, allt.... TACKSAM.....
Svar
14
· Visningar
2 687
Senast: DuÄrJag
·
Avel Hur gör man med en hingst som har 70 dygns avgift? Borde man göra en andra dräktighetsundersökning före 70 dygn. Kan veterinären komma...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: aglaonema
·
E
Avel För att göra en sagohistoria, med ett tydligen bittert slut, kort: Har nyligen fått tag på min allra första ponnys enda föl, som så...
2
Svar
20
· Visningar
3 192
Senast: saila
·
J
Avel vad finns det då får hingstar att välja på? samt hingstar som står på station där stot kan semineras med färsk sperma?
Svar
11
· Visningar
3 304
Senast: Görel
·
Z
Avel Min fölunge skadade sig när hon var 5 månader gammal, 3 månader sen så hon är nu 8 mån. Hon vart då avvänjd från mamma pga stot inte...
Svar
5
· Visningar
2 363
Senast: rabalder
·
Avel Jag funderar på att ta föl på mitt sto nu till våren men då jag är väldigt grön vad det gäller avel tänkte jag höra ifall ni skulle...
Svar
13
· Visningar
1 363
Senast: QuickStar
·
Avel Blev väldigt glad idag när jag upptäckte att morfadern till mitt sto var det bästa fullblodet för halvblodsavel vi haft i avel i sverige...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag har ett arabsto som jag funderar på att betäcka med en PRE-hingst och jag behöver lite tips på lämpliga hingstar. Araber är "min"...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: majamia
·
Avel Hejsan, våre roligt att se några bilder och info om hingstar i aveln:laugh: Gärna PM,om du vet en hemsida om någon hingst!:D Mvh
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: 102030
·
S
Avel Har precis köpt ett sto efter hingsten Rovers (hanoveranare). Vet inte så mycket om denne hingst. Hon är född i Lettland men har...
Svar
12
· Visningar
1 381
Senast: Görel
·
M
Avel Hej! Har ett sto som jag ska betäcka med en PRE hingst, då jag bor 2 km från hästsemin.. så känns det bekvämast/tryggt att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: mira
·
A
Avel Finns det någon som varit med om att det har lyckats för en minihingst att betäcka ett varmblodsto,lr. stor häst.. Jag har hört att det...
2
Svar
24
· Visningar
3 144
Senast: incognito
·
Avel Har ett sto som är dräktigt och har gått i 240 dagar nu. För ca 1 vecka sedan hittade jag slem i hennes svans som de kan ha när de är...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: monell
·
M
Avel Funderar lite löst på att betäcka mitt sto som är efter Amiral 764 - Jaguar (548?) Hon är liten, ca 160 i mkh och ganska tuff. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: pastejja
·
Avel Jag har hittat mig ett nytt avelssto :angel: Har ej köpt henne ännu men har lite frågor kring stammen. Bellini- Krevad- Hertung-...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 484
Senast: mellbymia
·
Avel Som nybliven nordisägare är jag lite nyfiken på rasen i sig, men också på min hästs stam. Svårt att hitta ngt på nätet tkr jag. Min...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Yrja
·
N
Avel Hur lång tid behöver ASVH för att stamboksföra mitt sto? Alla papper är inskickade 1/9-08. Det har snart gått 5 månader, är denna tid...
Svar
9
· Visningar
1 342
Senast: carmarnic
·
R
Avel någon som vet om det finns uppfödare av criollo i svergie ? MVH GP
Svar
1
· Visningar
733
Senast: ameo
·
R
Avel Sto på 107 cm ca är dräktig med en bred hingst på 145 cm el kanske mer. Fölar snart kring Feb. Har nån varit med om så stor...
2
Svar
35
· Visningar
4 614
Senast: minternet
·
G
Avel Har precis köpt ett sto e. As de thurin. Vad har Ni för erfarenheter av hästar med hans blod i?
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: granis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka