Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej alla avelskunniga! jag skulle väldigt gärna vilja ha hjälp med att få beskrivet / bilder på hur en häst skall se ut exteriört för...
Svar
13
· Visningar
1 300
Senast: ameo
·
Avel Vi har en otroligt snäll och go shettis som vi vill betäcka,men jag har aldrig ens haft ett sto så jag vet ingenting.Hon har tyvärr inga...
Svar
3
· Visningar
2 096
Senast: ameo
·
Avel Korkad fråga men jag är helt lost när det gäller detta.Men vilket blir det tredje namnet när man skriver sin hästs stam? Första är ju...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Zolimita
·
Avel Runt den 1 april är det beräknat för fölungen att titta ut :) Och jag behöver tips och råd. Hon är pigg och frisk förutom att jag märker...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 785
Senast: pernilla_s
·
G
Avel Ni som sett Lucky Point tävla nu på våren med Royne, har han kapaciteten att gå hela vägen? Hur har det han sett ut för övrigt? Nån...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 002
Senast: Lillsillen
·
G
Avel jag har et tdråktigt sto som är beräknad kring midsommar. jag hade tänkt att släppahenne på bete med ett annat dräktigt sto i sommar och...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: Gruvanmulll
·
L
Avel Jag har ett 18-årigt sto som nu tyvärr fått artros i ett ben. Hennes skada märks inte på annat sätt än att hon inte kan galoppera på...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Mariaauto
·
C
Avel VDL stud Holland har 12 hingstar till finalen för kommande bruksprovshingstar i Holland, av dessa 12 är 5 efter Cardento. Taget från...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: SeagirlM
·
Avel Jag behöver hjälp! Är inte alls särskilt insatt i aveln, men vill bli och någonstans måste man ju börja ;) Jag har fått möjlighet...
2
Svar
37
· Visningar
2 613
Senast: Corax
·
Avel .. stammen Magini-Cortez? Är det något som är attraktivt idag, eller är den "gammal"? Personligen tycker jag det låter kanon, men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 681
Senast: Cissi_K
·
Avel Varit i kontakt med en Natioanl Zenith avkomma? Känner en dam med honom som pappa (u.halvblod) och det är en riktigt snygg dam men...
Svar
17
· Visningar
2 922
Senast: workahlic
·
P
Avel Vilken hade du valt om du skulle rikta dig in på hopp/fälttävlans avel? 1. Sto, Cormint x Caretino x Grundyman 2. Sto, Con Air x...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Cyllene
·
S
Avel Nu sitter man här i natten , kollar stammar,prestationer, avkommor extriör och försöker komma på nåt vettigt till sina ston????Detta...
Svar
15
· Visningar
1 807
Senast: Jeps
·
Avel Jag är intresserad av tips av hingst och ras - för betäckning till mitt danska varmblodssto. Är ute efter en god allroundhäst till...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: Diplomaten
·
Avel Master 850 har utsetts till årets hingst av ASVH för att han under flera år har legat på tio i topp bland dressyrförvärvare i sällskap...
Svar
13
· Visningar
2 214
Senast: ann80
·
Avel Hej! Undrar ifall man kan betäcka en dartmoorkorsning på 116 cm med en stor ponny eller häst? Det är nämligen så att jag skulle vilja få...
Svar
7
· Visningar
5 434
Senast: pepinopre
·
S
Avel Hej! Mitt sto ska ha föl för första gången. Hon blir 5 år i Juni. Den 3 April har det gått 11 månader. Nu börjar verkligen 1000 frågor...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Görel
·
L
Avel Min granne har ett sto som hon skall avla pa i var, och hon skall anvande en fullblods hingst har i England...i gar akte va ut for att...
2
Svar
29
· Visningar
2 513
Senast: lovelylace
·
Avel Vad vet ni om denna hingst? har ett sto hemma e.Lancet ue.Ramiro Z . Är det bra avelsmässigt att avla på den stammen?(dvs..bra stam?)...
Svar
11
· Visningar
1 443
Senast: Skogstroll
·
Avel Hej ni avelskunniga. Jag har ett sto e Gazpon 740 u Zabea ue Abbé 435. Mitt sto är oerhört tittigt och lättskrämt även om det blivit...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka