Lucky Point kapacitet?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
Sv: Lucky Point kapacitet?

Just de avkommor ni radar upp känner även jag, Le Mistral, L-hjärta och dessutom Lemag som jag brukar se här uppe i norr. Han gick unghäst VM som 6 åring tror jag och är stadig i 1.50 klasser nu.
Han skall ha en utländsk avkomma (tysk?) som skall ha gått OS för Nya Zeeland men det är obekräftat. För en hingst med så många avkommor och med tydlig hopprofil är det lite magert. Men han har sitt A och skapliga BLUP. Men det är dock en helt annan sak än att ge spetsavkommor.

Har man ett sto med Puissance kapacitet är väl detta inget tema men vill man plussa på kapaciteten känns det viktigt att den i a f finns i honom. Om han sen ärver ned den är ju ytterliggare en helt annan sak, så chansa får man göra ändå.

Jag har hans mamma, och hon har en avkomma efter LP + en i magen :).

Det har jag all förståelse för, Daniel har en fin häst där. Cortez på damen om jag minns rätt? Faktiskt det jag har på ett av våra också som skulle kunna vara tilltänkt till LP

Det därmed prestation och nedärvning är ju svårt.Man drar ibland fel slutsatser utifrån hingstarnas egen förmåga.Titta på Cortez,han var aldrig själv någon stjärna i sporten men som avelshingst vet vi ju alla hur det blev.Lucky Points svaghet ser jag varken i hans egen kapacitet i sporten(s-klass absolut) eller fädernet-däremot möderne linjen,förvisso är modern e Pilot men vad har Piraya och tidigare generationer lämnat och gjort utöver LP?

men för att sto stammen inte lämnat något tidigare, så är det ju inte säkert att det blir så i detta fallet...någon stans måste ju även en framgångsrik stofamilj ta sin början

Jo,förvisso.Men det är trots allt det det kvalitativa mödernet som borgar för riktigt god förärvning.

Det har jag all förståelse för, Daniel har en fin häst där. Cortez på damen om jag minns rätt? Faktiskt det jag har på ett av våra också som skulle kunna vara tilltänkt till LP

Stämmer bra det. Och en mycket stark stostam - men jag håller med om att LPs dito inte är så väldigt säker. Men jag gillar honom!

I år blir det dock ngt helt annat, vad vet jag inte än :crazy:.

sant, men det börjar alltid någonstans, denna möderlinje kanske börjar här iom LP

Pirayan har avkomm(a(er) som går svår hoppning vad jag vet.

första avkomman, ett sto går svår hoppning i italien, vet jag. Men jag tror det finns fler. Det står bara still i huvudet på mig nu.

Men vad jag vet har inte Piraya lämnat något dåligt. Men som sagt det står still i huvudet på mig nu. Återkommer när jag kommer ihåg.

voltaire är hon efter. Kommer inte ihåg namnet.

Sen finns det en godkänd hingst i finland också han efter voltaire. Kan heta Da Vince eller något likande.

stod när han gjorde bruks har jag för mig, finns säker i hingstkatalogen också.

för er som kan finska...

http://heppa.hippos.fi/heppa/horse/HorseBasic,$HorseSearchResult.$HorseLink.$DirectLink.direct?sp=l5804071564890112237&sp=X

http://www.sukuposti.net/fakta.php?Numero=71921 (några bilder på hingsten)

Senast ändrad av en moderator:

Ur Bruksprovskatalogen 2006

"Mödernelinjen kommer från en av Holsteins mest framgångsrika stolinjer. Modern Piraja har lämnat hingsten Da Vinci (e. Voltaire), som är godkänd för avel i Finland, och avkommor i svår klass, bl a Wilma (e. Voltaire) som tävlar svår hoppning i Finland. Mormodern Butterblume köptes som föl till Sverige och har lämnat en avkomma (e. Roderik) som tävlar Msv dressyr i England"

Hälsningar Monika

voltaire är hon efter. Kommer inte ihåg namnet.

Sen finns det en godkänd hingst i finland också han efter voltaire. Kan heta Da Vince eller något likande.

Da Vinci, heter han.

Vilma torde den italienexporterade avkomman heta.

helt rätt om man ändrar v till w i wilma.

Jag är inte hundra säker på något, jag bara råkade vara på ett ställe, där fanns bruksprovs informationen i någon bok. Så när jag satt där och hade tråkigt så började jag läsa.... Om ni frågar mig om en vecka är det glömt... :-)

*kl*

Men som sagt tidigare, vem har sett honom nyligen och hur såg han ut? Speciellt med avseende på kapaciteten på hinder!

*kl*

Några avkommor ur detta möderne: Lucky -Bundeschampionatsetta samt världens 30e bästa hopphäst -86 tror jag (Peter Luther), OS-häst i fälttävlan (Herbert Blöcker), en Italiensk mästare som jag glömt namnet på, Reggae - vinnare av åtskilliga GP bl a i Monaco (1:a pris bil) (Wolfgang Raabe) New York GP två ggr (1:a pris 50 000 dollar) (Margie Goldstein Engle), Frankie -etta i JEM i laghoppning (Björn Nagel) vinnare av tre Europa cup för seniorer (Raabe) och Happy Paula vinnare av EM för veteraner samt tyska mästerskapet för veteraner (Raabe) mm. Alla har Lady Killer-blod i sig!
Ett ganska outstanding möderne. Har själv några ston ur detta.
/Coj

*kl*

Men som sagt tidigare, vem har sett honom nyligen och hur såg han ut? Speciellt med avseende på kapaciteten på hinder!

Jag visade några klipp från i tisdags i inlägg nummer 22, men det kanske inte räknas då det var hingstvisning och inte tävling:confused:
Hindren var runt 1,50 i alla fall.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 544
Senast: dobbis
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 156
Senast: vallhund
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 367
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka