Snart dags, första gången för mig och mitt sto.

Sv: Snart dags, första gången för mig och mitt sto.

*kl*

Eller ge henne kraftfoder och vänta 5-10 minuter, brukar också funka...

Kände riktigt ordentliga sparkar på ena stoet (3 månader kvar) förra veckan och sen dess så galopperar den rundor nästan varje dag. Kände för första gången småpuffar på andra (5 månader kvar) igår, så himla gulligt!

Ja så gör jag med, fast jag väntar inte, utan känner under tiden hon äter.
Det är ett bra sätt tycker jag, slår aldrig fel.
Blanda ut den med extra mycket vatten, så ska du få se att, du kanske känner.
Känn under magen, vid naveln, mot juvret.

Se vad man hittar om man letar:) Perfekt tråd med små knep om det mesta:) Visste inte att man kunde ge stoet mat o vänta lite så sparkar bebisen:) Måste jag göra imon när jag kommer till stallet:) Vet ni vart man kan få tag på fölvakter o vad det brukar kosta ca att hyra en?

KL

Jag somär ny på det här med dräktiga ston har en fråga. Vid mitt stos virvel och områdena där vid rör sig magen ofta. Den åker in och åker ut ganska snabbt. Ganska svårt att förklara, men hoppas ni förstår vad jag menar. Är det fölingen? Jag har inte sett det på valackerna, men det innebär ju inte att den inte gör det.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 622
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
865
Senast: Lillkin
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
794
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka