Alcatraz 1092

Sv: Alcatraz 1092

Åring...
DSC08141.jpg

DSC08089.jpg

Tvååring...
IMG_1942.jpg

IMG_1967.jpg

Två och ett halvt-åring - blivande treåring...
Modell vinterlurvig på lösdrift :love:

IMG_3539.jpg

IMG_3504.jpg

Vad fin hon var!! Hur stor är hon nu? Hur stor är mamman?
Mitt sto är grovt, och är ca 170 hög... hennes föl från -07 var grov som föl, men nu som 1,5 åring är hon visserligen hög, men inte grov alls:love: Men det kommer kanske...

Mamman är 167 cm. Alice (som jag kallar min bebis) är inte hög alls, hon är ca 161 just nu. Hon växte mycket första året, men det lugnade sig efter det. Har hållt koll på växten och satt in i en tabell...

Ålder - Centimeter

Nyfödd - 108
1 vecka - 110
2 veckor - 111
3 veckor - 117
4 veckor - 118
5 veckor - 121
6 veckor - 122
7 veckor - 127
8 veckor - 127

2 mån - 128
3 mån - 134
4 mån - 137,5
5 mån - 140
6 mån - 142,5
7 mån - 144
8 mån - 147
9 mån - 150
10 mån - 153
11 mån - 153

1 år - 153
1,5 år - 156
2 år - 159
2,5 år - 161

Hej! Jag har använt Alcatraz på skick 4gånger. Två olika ston och fått dräktigt på första skicket alla gånger. Första gången var mitt Loopingsto bara tre. Hon fick ett svart sto som dog så jag betäckte om henne igen och fick -07 en brun hingst som ser ut att kunna bli "hur stor som helst". Han är nu drygt 165cm. Mamma är 173, så han har att brås på. Långa ben har han och ett supertrevligt temprament. -07 betäckte jag mitt fullblodssto med Alcatraz i hopp om att få ett sto. Fick förra året en hingst på pingstaftonen. han har långa ben och är för övrigt ganska finlemmad så här långt. Han hade fölsjuka som liten så han tycker inte om att bli fångad men när han sitter isnöret ställer han upp på det man kräver av honom. Så nu hoppas jag på ett sto i vår på fullblodstoet. Hon har tid i början på maj.

Tack alla för info om avkommor o sånt, jag har låtit tanken mogna, och tror nog att jag ska prova honom på mitt sto, men ägarna ville att jag skulle köra dit med henne, och det är ca 22mil för mig, hon har ju föl vid sidan med då, men är väldigt mån om sin fölunge när hon åker, så jag hoppas att det ska gå bra...
Nån mer som har bild på avkomma? Gärna på stoet med, så man kan jämföra...!!

Jag har ju några bilder inlagda på min Alcatraz avkomma som du kan se på om du går in på min profil och hittar till inlagda bilder. Hon är ju bara föl på de bilderna, jag har tyvärr inga bilder på henne som hon är nu.

Jag hade ungefär lika långt till deras station och jag körde ner mitt sto + föl förra året.

Mitt sto stod där ganska länge, hon tog sig på första brunsten men släppte två ägg och tror att fosterblåsan var ganska stor vid första kollen så det var lite tvillingmisstanke i början. Därför fick dom va kvar där tills allt såg helt normalt ut.
Det var lite nervöst när vi hämtade dom, hade ingen aning om hur dom skulle se ut, fölis var lätt bångstyrig när jag lämnade dom så jag var lite rädd för att hon skulle vara helt ohanterbar efter en månad där jag inte visste om hon överhuvudtaget hade hanterats.

Dom var dock jättefina båda två när jag hämtade dom. Fölis var jättelugn och snäll. Så där hade jag inte haft några problem att lämna sto med föl igen!

Åh tack trodde att 2 fuxanlag blev fux dvs en av varje bärare ELLER stoet som är fux redan är fux och därmed har 2 egna fuxanlag :o

Mvh Mia

Fast man ärver ju bara ett anlag vardera från föräldrarna. Inte alla deras anlag, utan hälften.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 123
Senast: valpköpare
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Relationer Osäker på både rubrik och prefix. Igår när jag tog bussen till grannbyn och snubben som gick på efter mig satte sig "bredvid" mig fast...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 380
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 817
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka