"Pampig" allround häst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sommartjej
  • Startdatum Startdatum
Re: \"Pampig\" allround häst?

Importerar inte Grällsta många lett-hästar?

Jo, och det är nog just därför som de blir fler och fler i Sverige. :) Jag köpte min pålle därifrån. :D

tre år sen sa du? jag jobbade där då. Vad heter han/hon? :)

Prince heter han, du lär nog komma ihåg honom ifall han stod där när du jobbade där, för han brukade raspa tänderna mot gallret när nån gick förbi. :p

Nej de e det ju inte. Varför jag vet vilka de är och hur dom ser ut är för att typ alla stora hästar på ridskolan är Lettiska Halvblod. Men de "skumma" är att vissa ser jätte olika ut. Några är typ 155 och rätt så tunna, medans dom andra är 165 och jätte grova. Men jag tycker att alla har varit trevliga hästar! :)

Hur mycket hade du tänkt att hästen får kosta ?

Jag tror att de renrasiga som förelagits av alla andra kan ligga rätt högt i pris. Så ungeför i vilken prisnivå hade du tänkt dig ?

Jag vet faktiskt inte vad hästen får kosta.
Jag kommer inte ha råd att köpa häst förren jag gått ut skolan och fått jobb. Och jag är inte änns säker på att jag kommer att köpa häst på några år utan kommer kanske att skaffa foderhäst istället. Men en ide skulle ju kanske vara att skaffa en unghäst typ 3-4 åring. De är ju inte lika dyra.
Kommer väl antagligen inte att ha råd att lägga ut mer än kanske 15 000-30 000 men som sagt jag vet inte än.

Sara :)

Ja, jag tycker det är jätteroligt att de kommer mer och mer. :) Som du säger, de är jättetrevliga hästar! Alla lettiska halvblod som jag har stött på har väldigt extremt trevliga hästar, inte bara min lilla pålle. :love: Det är ju ganska stor skillnad på dem, men det beror väl på att de fortfarande inte är en riktigt "stabiliserad" ras, utan man blandar fortfarande in andra raser. De håller inte så hårt på uppfödningen än, men börjar göra det för de har börjat inse vilken fin ras det är de har fått fram. :)

Jag är väldigt tveksam till att du ens får ett renrasigt FÖL av någon av de föreslagna raserna för de pengarna :crazy: ;)

Hmm, jag har faktiskt kollar runt lite band annonserna på Buke och visst är det svårt att hitta en så stor häst som jag vill ha men inte omöjligt! :)
Hittade bla. :Hingst 2år,166mkh,halvblod e.GoldLöwe 20 000kr
Sto f:02 e:Don Primero - Edinburg - Lombard, fux, blir ca 165cm.Ca 30 000kr
klass 1, sto, blir ca 165 cm, VACKER! välhanterad, bra temperament.Pomme Royal-Stanford-Gaston ca 30 000kr
Fullblodsvallack 5år,Mbr m vit stjärn, ca 163cm. e: Parios, u:Dancin.Hoppglad. ca 25 00 kr
2-åring e Goldmine-Bonaparte Brun med bläs, blir ca 168 cm. Vacker kille med underbart psyke. 30 000kr
Snygg åring En kille med spännande stam.
Han är e:Ferrari(dipl i hopp o dressyr, ee:Florestan 1 ue:Domenico).Modern har gått 130 hopp o LA dressyr(Magi 619-Cosmos**)Det är en högrest o långbent kille, som blir stor, 165 cm o över.Svartskäck. 25 000kr
Ingen har ju föreslagit fullblod men derimot halvblod och det fanns det ett par som verkade bra och i lagom storlek.

:banana: :bump:

Sv: "Pampig" allround häst?

Har oxå ett "Lettiskt halvblod,en otroligt pampig häst som måste ha korsats med fullblod för hon hon rör sig som ett fullblod trots sin storlek.

Hon har troligtvis anor från ett statligt stuteri i Lettland där man hade en godkänd fullblodshingst i avel.

Ångrar inte sekund att jag köpte henne, utan tackar min lyckliga stjärna varje gång jag ser henne..:love:

Sv: "Pampig" allround häst?

varför drar du upp en tråd som är nästan 5 år gammal??

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 174
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 592
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 014
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka