Sv: Balagur

Oj men tack för all den infon, tänk vad jag blev klok nu då :).
Någon som provat att rida en orlovtravare?
/U

Åter till ursprungsfrågan! :)

Är det någon som vet om det går att använda Balagur i Sverige?

Om det inte verkar finnas någon avel på rasen i Sverige så tror jag inte att det finns någon som tar in semin på honom. Men det hindrar ju inte att det tas in semin på honom. Eller kanske köper ett sto dräkrigt med honom?
/U

Om det inte verkar finnas någon avel på rasen i Sverige så tror jag inte att det finns någon som tar in semin på honom. Men det hindrar ju inte att det tas in semin på honom. Eller kanske köper ett sto dräkrigt med honom?
/U

men godkänner ASVH verkligen hans stam då? Jag importerade en rysk häst 1995 som hade en bra stam (bl. a riktigt kända gamla fullblod i tredje led) men den godkändes inte av ASVH :grin:

EDIT: såg nu att TS skrivit att han inte ger godkända avkommor....

Senast ändrad:

åh vad bra! :)
till ts, så har jag försökt googla för att hitta info om betäckning, men det verkar inte finnas nåt på engelska...

Balagur kom totalt 6:a i OS. Intressant att läsa hans siffror då domarna verkade ha ganska olika uppfattning om honom. För tekniken hade han platsnummer mellan 3 -11 och för det artistiska mellan 2-12 av de fem olika domarna, det var en fransk domare som rankade honom högst och en tysk domare som rankade honom honom lägst. Kanske inte så konstiga resultat egentligen om man tänker på skillnaderna i den tyska och den franska skolan när det gäller dressyr, men jag trodde kanske inte att det skulle skilja så mycket som det gjorde i rankingen.
Resultaten finns här http://www.equestrian2008.org/pdf/result/result_main_g13_no1.pdf

Både Balgur och hans far har gått på banan. Hans far var en framgångsrik travhäst så Balgur kommer nog inte bara från ridhästgrenen...

"The most well-known is the 18-year old grey Orlov Trotter Balagur (Raskat - Brusnika x Kolchan). He belongs to the bloodline of Pion, widespread presently among the Orlov Trotter breed. Balagur started his career at the trotting course in the age of two, but failed to produce any great results, unlike his father, Raskat (Fortunato – Riviera). Raskat was a winner in 17 out of 38 starts."

http://www.breedingnews.com/Pages/News.html

Coolt! Snacka om allround-pålle. Travare, cirkushäst, polishäst och sen OS i dressyr!

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 882
Senast: pastejja
·
C
Avel "Under avelssäsongen 2009 kommer den holländske hingsten Lingh e Flemmingh – Columbus - Uppercut xx, att ingå i Flyinges avelsprogram...
2
Svar
36
· Visningar
4 725
Senast: Fenestra
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 793
Senast: athena
·
I
  • Låst
Avel Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för hingst till mitt Rp sto nästa år. Mitt sto är 50 % engelsk fullblod & 50% New...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
21 149
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka