Döda hingstar 2008

Sv: Döda hingstar 2008

Att Maraton var död hade jag helt missat - när hände det? (Inte så förvånande väl iofs eftersom väl han var rätt ålderstigen, närmare eller över 30?)

Jag fick verkligen en klump i magen när jag läste att Robin Z har gått bort. Förmodligen svensk hoppavel mest kända häst!

Vila i frid Robin Z :cry:

Diana

Trollfaks som är pappa till Järvsöfaks avlivades 2008 pga att han började få dåliga tänder.

nej men nu tappade jag hakan. Vad hände med Cheers Cassini?

Han var ju i rätt tråkigt skick när han visades fram för bruksprov 2008 och sedan har han väl haft andra hälsoproblem också...

Jo, det har jag för mig att han var.
Har inte haft någon kontakt med ägaren själv ska tilläggas, men sambons familj har ett sto betäckt med honom och fick ett samtal om dödsfallet långt innan det skrevs på hingstens hemsida.
Är inte så värst förtjust i honom själv, så jag har inte koll på detaljerna.

Usch, jag fick ochså en klump i magen när jag läste om Robin!:cry: Träffade honom personligen på flyingedagarna för inte alls längesedan. Han och Maraton som har gjort så mycket för svensk avel:cry:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 573
Senast: Raderad medlem 142658
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 489
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 882
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka