Sv: Akta er för welshhingstar eller welshston med sänkt rygg i ridponnyavel!
Ursäkta, men korrekturläser du det du skriver? Inte för att du stavar illa, men du uttrycker dig på ett sätt som ialf jag (och som flera andra med mig verkar det som) upplever som att du klankar ner totalt på welshar, generaliserar till att 99% har svag rygg, att vi tänker och tycker fel och at du vet allt, att allt det du säger är korrekt och det vi säger är rent åt skogen?
Och varför dra in P.B i det hela? Varför kalla det katastrof? Varför får inte han som gammal pensionär, med i grunden bevisligen bra rygg, lov att bli lite "hängig" på äldre dar? Han är långt ifrån en ungdom längre...
Sen skriver du att du bara söker efter welshhingstar som inte lämnar svag rygg - efter att du lagt ut en massa, i mina ögon sett, ogrundade anklagelser och påståenden, och när vi försöker diskutera (vilket man gör på forum, annars lägger man inte en tråd här inne) så anser du att vi överreagerar och klankar ner på våra erfarenheter totalt?
Bla Rodde och Welsh har lång erfarenhet av avel och är värda all respekt för den tid de lägger på att dela med sig av den till andra, diskutera, men inte kör över någon för andra åsikter.
Verkar som du bara vill veta svaret på denna fråga, men tyvärr uppfattas det på ett helt annat sätt genom sättet du skriver och uttrycker dig.
En underbar P.B.-avkomma jag ridit, vi blev 6:a i A-final på SM -06, dressyr.