Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Var det någon som såg Prideparaden igår eller på annat sätt tagit del av firandet i veckan? :) Jag och en kompis satt på Scandic... 2
Svar
35
· Visningar
2 846
Senast: Mumfie
·
Samhälle Rätt ofta när jag kommer att prata om en av mina hobbies så säger folk (och jag upplever att de faktiskt menar det) att "åh, vad kul... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
10 548
Senast: Mabuse
·
Äldre Har hittills stått som ägare på barnets bil pga att det blir så mycket billigare i försäkring. Nu är tanken att hen ska köpa en dyrare... 2
Svar
29
· Visningar
1 606
Senast: Jeffery
·
Relationer Hur fungerar det? Hur ska man göra när det ständigt blir konflikter om hobbyn? I mitt fall är det hundar, jag fick inse tidigare att... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
22 419
Kropp & Själ Blev inspirerad av en annan tråd. Hur många är vi som cyklar? Alla former av cykling är välkommet. Cyklar du till jobbet? Spränger du... 8 9 10
Svar
183
· Visningar
11 438
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Vi har flyttat till ett område som har tv-mottagare via parabol och jag var precis nu och köpte en antenn till tv:n. Eftersom jag inte...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Äldre Vi hade en lite speciell upplevelse i förrgår... Vi gillar att ta bilen, köra någon mil eller så i närområdet, stanna vid någon mysig... 45 46 47
Svar
921
· Visningar
36 140
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad som har hänt. För några dagar sen så fick jag något bett mitt på bröstvårtan. Den gjorde skitont och kliade. Dagen... 2
Svar
22
· Visningar
3 416
Senast: Marlin
·
Kropp & Själ Hej vet inte hur jag ska börja med detta men kan skriva så här jag var med om en sak för några års sedan det var en på början på ett... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 773
Senast: annie_cool
·
Skola & Jobb Är det ens möjligt? Räknar med att åka till skolan 2-4 dagar varje vecka förutom vissa veckor då det är självstudier utan... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 398
Senast: a1agnlju
·
Relationer Min kollega var med om en olycka natten till idag som kan ha gjort honom väldigt ont psykiskt. Jobbet får ju inte säga nått, men kan...
Svar
15
· Visningar
1 724
Senast: Amha
·
Äldre När man bakar surbröd och sätter igång en kultur från grunden bakar man enligt ett recept som är uppdelat på sex delar. Det står: Dag...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: Skorpion76
·
Hemmet Mellan oss och grannen nedanför finns en allmänning om ca 2 m som var fylld av blandade, lummiga buskar när vi flyttade in. Det gav både... 4 5 6
Svar
118
· Visningar
18 454
Senast: Sar
·
Äldre Jag har bestämt mig för att dumpa min nuvarande Volvo V70 -08 som med sina dryg 32 000 mil nästan kostar mig mer i reparationer än den... 2
Svar
32
· Visningar
2 640
Senast: skerper
·
Trädgård & Växter Precis vid tomtgränsen, vid bäcken - där stor ett dussin stora popplar som någon osmart planterat där någon gång i tiden. Popplar finns... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 537
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Våra planer för dagen har gått om intet och jag undrar om någon har några förslag på trevliga utflykter vi kan göra i norra Sthlm-...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: mamman
·
Samhälle Jag ska snart ansöka om lånelöfte för att kunna köpa en bostadsrätt men jag har en fundering. När banken tar kreditupplysningen på mig i...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: starcraft
·
Samhälle Har funderat ganska mycket på just det senaste veckorna. Gör du någonting bara för att någon annan/samhället förväntar sig att du ska... 7 8 9
Svar
171
· Visningar
10 201
Senast: hljomalind
·
Hemmet Väldigt bekvämt att slippa slabba med pulver, men ganska dyrt. Jag köpte en provförpackning och blev väldigt nöjd. Men bekvämligheten... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 919
Äldre jag har haft ute min sadel länge på hästnet. I början fick jag typiska "lurendrejeri"mail där dom ville ha paypal-kontonr osv. Men nu...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: hagel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025