Hur ska jag komma över det?

Vänd dig till psykiatrin/VC. Du har nämnt så många problem genom åren och ofta samma problem. Du har varit med om trauman vilket bland annat gjort dig rädd för att gå ut och du bör (jag skulle vilja skriva ska) inte nöja dig förrän du har bearbetat det ordentligt med de som är proffs på ämnet. Dvs psykolog eller kanske kurator.

Det enda personer här på forumet kan göra egentligen är att försöka jaga iväg dig till psykiatrin. Är problemen så stora som du skriver här är det tveksamt om det skulle hjälpa att bara skriva ner det, särskilt eftersom att det har pågått så lång tid. Du behöver konkreta råd från någon som vet vad den pratar om.
Vill bara förtydliga, eftersom jag nämnde att det kunde vara en hjälp att skriva ner det.
Jag tror inte att skriva ner det hjälper för att bearbeta, utan att det kan hjälpa om TS har svårt för att prata om det. Hon tycker uppenbarligen det är lättare att skriva här, än att prata med någon hemma som kan hjälpa henne.
Så att skriva ner det och ha det som utgångspunkt om det låser sig, eller som ett första steg att ta kontakt och prata om det.

Om tråden verkar lite svårföljd så beror det på att jag rensat lite i den.
Tänk på hur ni uttrycker er, det sitter alltid en människa på andra sidan skärmen.

/mod

Jo jag märkte det. Men varför i himmelens namn fick inte frågan till TS stå kvar om du, som du gjort, låter svaret stå kvar? Det inlägget blir ju helt obegripligt av TS om du tar bort mitt.
Ta då bort båda.

Fast TS inbillar sig det mesta kring sex & samlevnad. Hon har skrivit en milsvidd med trådar om olika sexuella saker hon tror sig ha upplevt eller sett. TS behöver extrem hjälp, finns det ingen som vet vem hon är på riktigt och kan larma? Det börjar bli mer än patetiskt med alla dessa "offer" trådar som TS skapar lite då och då. Sist var det en häst som blivit våldtagen av en valack på ett sommarbete sett ifrån en bil på långt håll och frågor kring detta.
Snälla, bara sluta.
Det är just det där "hon inbillar sig" som skuldbelägger offren och som i många fall friar gärningsman/män eller som gör att utsatta inte vågar anmäla.
Att TS har viss problematik vet nog vi alla som hängt med i svängarna (mer eller mindre) ett tag och även har sitt eget sätt att tänka på, som kanske inte är logiskt eller begripligt för andra, men är det fel? Nej. Vet hon mindre än oss andra för det? Nej, kanske är hon lite mindre insatt, kanske ser hon det från ett annat perspektiv än vad "vi" gör.
Men det är sant för henne. Låt det vara så och tala inte om för henne om hon inbillar sig eller inte.

Att hon behöver någon att prata med efter allt hon gått, och går, igenom är vi nog alla överens om, men i.o.m att det för henne inte är självklart när/var/hur/vad som ska göras är det inte helt lätt.
Ts har problem med många olika situationer, så i vilken ände/i vilken tråd ska hon börja dra?
Hela kedjan av problematik hänger troligtvis ihop, det ena ger det andra och att det finns en förklaring på hur/varför ts agerar som hon gör - på just de sätt som kanske inte är "självklara" för andra.

@annie_cool försök hitta en trygg person du kan prata med, så kanske ni tillsammans kan komma fram till en startpunkt för att börja nysta och så kanske personen kan hjälpa dig med olika kontakter så att du får den hjälp som känns bra och trygg för dig.
Någon sådan person måste väl finnas i din omgivning, bland personalen kanske? Eller om du har någon kontaktperson?

Och jag ber om ursäkt för att det blev skrivet som "du" och "vi andra" nu, men jag hoppas du förstår :)

Senast ändrad:
Detta med våldtäkt försöket är sant minns allt som hade hänt just där det var två gånger under en vecka som han var på mig. Nu bor jag på ett mera säkert ställe så han kan inte komma in till mig så.

Jag ljuger inte om detta. Allt Är sant vet inte hur jag ska börja med detta. Har ju folk omkring mig men vet hur jag ska säga det till dem det som tränger mig.

Jag ljuger inte om detta. Allt Är sant vet inte hur jag ska börja med detta. Har ju folk omkring mig men vet hur jag ska säga det till dem det som tränger mig.
Bry dig inte om de som påstår att du ljuger! Bara du vet hur du känner och mår över det här. :heart

Jag tycker att @mandalaki gav ett utmärkt svar till dig tidigare. Om du tar kontakt med någon i din vårdpersonal så ska de nog kunna hjälpa dig vidare till någon som kan du kan prata med och som kan hjälpa dig att hantera dina känslor kring det här.

Du behöver inte förklara dig, du vet vad som är sant och inte. Du behöver inte bevisa något för någon av oss.

Finns det någon du litar på i din omgivning kan du kanske skriva ner dina tankar på ett papper och läsa/ge till den personen och ta det därifrån.

Annars bör du boka tid på vårdcentralen så kan personen där hjälpa dig och få dig att känna dig trygg.

Jag hoppas du hittar och kan ta emot hjälp så att du har verktyg att kunna förhålla dig till det som hänt. Jag tror att det är bra om du så fort som möjligt bokar tid för att prata med någon. Även om det är svårt och du kanske har svårt att uttrycka dig verbalt.
Jag tror du får bättre hjälp öga mot öga.

Hur vissa har uttryck sig i tex denna tråd är bara beklämmande och hoppas att du inte tar åt dig av det. Ta hand om dig :heart

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 802
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 905
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar