Vill bara förtydliga, eftersom jag nämnde att det kunde vara en hjälp att skriva ner det.Vänd dig till psykiatrin/VC. Du har nämnt så många problem genom åren och ofta samma problem. Du har varit med om trauman vilket bland annat gjort dig rädd för att gå ut och du bör (jag skulle vilja skriva ska) inte nöja dig förrän du har bearbetat det ordentligt med de som är proffs på ämnet. Dvs psykolog eller kanske kurator.
Det enda personer här på forumet kan göra egentligen är att försöka jaga iväg dig till psykiatrin. Är problemen så stora som du skriver här är det tveksamt om det skulle hjälpa att bara skriva ner det, särskilt eftersom att det har pågått så lång tid. Du behöver konkreta råd från någon som vet vad den pratar om.
Jag tror inte att skriva ner det hjälper för att bearbeta, utan att det kan hjälpa om TS har svårt för att prata om det. Hon tycker uppenbarligen det är lättare att skriva här, än att prata med någon hemma som kan hjälpa henne.
Så att skriva ner det och ha det som utgångspunkt om det låser sig, eller som ett första steg att ta kontakt och prata om det.