Ni med "krävande" hobby och partner..

Om inte mitt förhållande är bra så kan jag vara utan.
För min egen del så gillar jag egentligen att leva ensam.
Precis, det är ju inte svårare än så. Även om vägen dit kan kännas mer svår för vissa än vad den gör för andra.

Precis, det är ju inte svårare än så. Även om vägen dit kan kännas mer svår för vissa än vad den gör för andra.

Fast när man har barn tillsammans kanske man tänker ett varv extra och ger det fler försök.

KL
För att återgå till ursprungsfrågan är det nog enklast om båda har ungefär lika krävande hobbys. Om inte kan man ju alltid uppmuntra partnern att skaffa en krävande hobby :angel: jag har t.ex. varit väldigt uppmuntrande till att mannen ska börja golfa, men varit tydlig med att jag förväntar mig samma stöttning med mitt hästeri (även om det för tillfället mest är barnens hästeri och shettispromenader men jag har även varit tydlig med att jag kommer köpa en till häst inom ett par år) och min träning.
Men det här gäller ju om det bara är hobbyn som är problemet, om det även förekommer andra konflikter och rövhatteri är det nog inte lika lättlöst.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 144
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka