Tvättmedelspods

Använder flyttade grumme, om det är riktigt smutsigt eller luktar illa blir det även ättika.

Använder inga sköljmedel.

Någon som testat såpnejlika? är lite sugen på att testa själv.

Köpte min hink på Rusta tror jag, kan ha varit ÖoB.
Vet inte om det är någon skillnad, iom att jag haft min hink så länge.
Har eksem och klåda, men upplever inte att klådan blir värre av Grumme pulver. Luktar gott, även om jag tror den är parfymfri
Jag gillar Grummes tvättmedel, köper det väldigt sällan då ett paket med pulver räcker läääääänge för mig, undra hur länge inte en hink skulle räcka då, evigheter? :p :up:

För att mjuka upp kläderna, göra dom mindre elektriska/statiska och lukta gott. Samt underlättar strykning. Jeans och material med andas-funktion ska man inte ha sköljmedel till dp det påverkar tygets egenskaper.
sköljmedel fungerar egentligen bara så som du önskar på syntetplagg. bomull blir inte statiskt på det sättet.

Att det sen är en väldigt stor extra belastning för miljön och lämnar diverse kemikalier i det tvättade plagget säger väl mest att man bör undvika det helt.

Vi slutade använda sköljmedel när jag blev mer upplyst i frågan, för över 10 år sedan.
Jag har valt Grummes "Plus" med bomullsfröolja, som möjligen gör bomullskläderna något mjukare. Eller också tror jag bara det... Men vi använder andra också
Jag klarar dock bara av doften från vissa av Grumme-tvättmedlen, varav de vanliga faller under "klarar inte av". Maken köper fel ibland och det händer att jag ger bort dem då. Får migrän av "fel" dofter.

Jag gillar Grummes tvättmedel, köper det väldigt sällan då ett paket med pulver räcker läääääänge för mig, undra hur länge inte en hink skulle räcka då, evigheter? :p :up:

Har haft min hink i minst 3år, kan vara längre, svårt att minnas :p
Häller över i en liten glasburk när jag ska ner i tvättstugan. Jättesmidigt.

Vet du möjligtvis också varför det rekommenderas att man inte använder flytande tvättmedel?
Det står i vår maskins bruksanvisning och jag kommer även ihåg när jag bodde i lägenhet för många år sedan att det satt en lapp där man ombads att ej använda flytande tvättmedel i maskinerna.
Tyvärr ingen aning.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka