Flytande tvättmedel som tvättmaskinen själv doserar, går åt mycket mindre tvättmedel än när jag själv försökte dosera rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns både kapslar med parfym och oparfymerade. De innehåller inte sköljmedel. Om man kör en lite mindre maskin tvätt (upp till 5 kg tror jag) använder man en kapsel, annars två. Det står på förpackningen hur man doserar.Till kulörtvätt 40-60 grader använder jag flytande som jag fyller i tvättmaskinens behållare. Den rymmer en påse så väldigt smidigt (sedan väljer man dosering när man sätter på maskinen). Till vittvätt och ljust 60-80 grader använder jag pulver (doserar per gång) eftersom det tydligen inte går att tillverka bra flytande vittvättmedel.
Sedan har vi ganska mycket siden och ull, till det använder jag flytande fintvättedel (änglamark) som jag häller i boll.
Kapslar känns som svårt att variera doseringen med? Innehåller poddarna sköljmedel också? Jag vill varken ha parfym eller sköljmedel.
Ok, såg någon reklam för kapslar med sköljmedel.Det finns både kapslar med parfym och oparfymerade. De innehåller inte sköljmedel. Om man kör en lite mindre maskin tvätt (upp till 5 kg tror jag) använder man en kapsel, annars två. Det står på förpackningen hur man doserar.
Jag använder inte kapslar till tvätt som behöver specialmedel, som ull.
Jag har känslig hud och det verkar bara vara Grumme flytande jag inte får eksem av så vi använder det.
labbar igen maskinen? Hur menar du då?Jag kör med flytande. Enkelt att dosera och inget pulver som labbar igen maskinen.
@athena_arabians jag vet, brukar alltid köpa parfymfritt. Blev fel den här gången så bara att bita ihop och tvätta upp allt. Luktar inget vidare men har man köpt så har man!
Ja! Så himla skönt.Jag blev så himla glad efter första tvätten med Grumme, inget mer kli!
Jag kär med flytande, parfymfritt tvättmedel från Via. Använder boll. Jag tycker att det funkar på siden också, men har även Y3 till siden/ylle. Jag använder aldrig sköljmedel och aldrig parfymerat tvättmedel; jag tycker det ska lukta ren tvätt och inget annat.
Enzymtvättmedel förstör siden om man använder det i längden. Det ska vara enzymfritt till siden, ylle och dun.
Ja det är bara att slänga in en kapsel i maskinen, smidigt som fanVisste inte heller att det finns kapslar! Typ som till diskmaskinen då antar jag?
Smidigt! Jag fattar aldrig hur man ska dosera så det kanske vore ngt för mig
Jag använder vanligt pulver. Tycker inte det är särskilt jobbigt och har aldrig varit med om att det skulle bli kladdigt eller så.. Och vad menar ni med att det skulle kladda igen i maskin?
Har dock funderat på att testa tvättnötter.
Jag kör tvättnötter och ättika som sköljmedel
De visade sig tyvärr vara helt verkningslösa i Råd & Röns test.
Konstigt att tvätten blir renDe visade sig tyvärr vara helt verkningslösa i Råd & Röns test.
Jag har inte kört så länge, men tycker tvätten luktar bra.. vad använder du som sköljmedel?Jag testade dem och tvätt samt tvättmaskin började stinka vidrigt efter ett tag.