Men varför är det dåligt att göra saker som man mår bra av och trivs med?
Det är det inte!
Däremot så tror jag på att man ändå kanske ska vara medveten om att man är påverkad av normer på gott och ont.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför är det dåligt att göra saker som man mår bra av och trivs med?
Det är det inte!
Däremot så tror jag på att man ändå kanske ska vara medveten om att man är påverkad av normer på gott och ont.
På karlar så klart. Vet inte hur vanligt det är med ryamattor på kvinnor det får nån annan avgöra om det är godkänt eller inte. Är inte så intresserad av kvinnor. Men nog kan dom ta och raka av ullen på benen om dom ska ha strumpbyxor. Annars har jag inga problem med håriga benSå kvinnor med håriga ben, magar och bröst är ok?
Vad är ditt problem?På karlar så klart. Vet inte hur vanligt det är med ryamattor på kvinnor det får nån annan avgöra om det är godkänt eller inte. Är inte så intresserad av kvinnor. Men nog kan dom ta och raka av ullen på benen om dom ska ha strumpbyxor. Annars har jag inga problem med håriga ben
Vadå mitt problem?Vad är ditt problem?
Med kvinnor som har orakade ben och strumpbyxor?Vadå mitt problem?
Det hade varit lika fult om det varit en man med håriga ben och strumpbyxor! Lika fult som rött och rosa ihop eller nått annat som skär sig. Jag skiter högaktningsfullt i att man får se ut som man vill och att alla tycker olika bla bla bla. Jag tycker det är förbannat fult baraMed kvinnor som har orakade ben och strumpbyxor?
Det är viktigt att kunna se normer och vilka normer man själv lever efter, hur kan man annars lära känna sig själv och vara sig själv sann?
Om vi inte reflekterar över de normer som finns eller om varför vi gör som vi gör kommer vi också att riskera att leva på ett sätt som vi egentligen inte vill. Vi riskerar att missa alternativ i hur man kan leva och göra saker på.
Det är en del i den självreflektion alls borde syssla med emellanåt.