Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Jag fick en påse enkornsmjöl av min chef. Det ska tydligen bli bra pepparkakor av det, så nu ska jag för första gången i mitt liv baka...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Blimblom
·
Skola & Jobb För alla vi som jobbar eller har jobbat i någon form av butik... Säg öppetid 9-18. Du är där för att öppna. När kommer du till jobbet...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Senast: ameo
·
Mat Inte sett att det finns en sån här. Men jag är lite av en nybliven kaffenörd, och undrar om det finns fler här? Just nu brygger jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 349
Senast: Nahar
·
Samhälle Men är gräsklippning med häst verkligen ekologisk om man ser till en livscykelanalys? Jag kan tänka mig att gräsklippar-hästar är...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 232
Senast: skogaliten
·
Samhälle Senaste åren har jag tyckt att det verkar finnas ord och uttryck som verkar ”inne” och hörs rätt ofta t.ex. på tv eller kan läsas i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 950
Senast: cirkus
·
Kultur Buke brukar ju kunna hjälpa med det mesta. Jag minns en bok från när jag var liten, bilderbok, om en flicka vars familj födde upp (och...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Dottern ska läsa in Fysik 1 för att få behörighet till en specifik utbildning (hon läste samhälle på gymnasiet och där ingick tyvärr...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 050
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Någon som använt sig av det? Har inte läst allt det finstilta än, men jämför lite med bankens villkor. Ser tyvärr ut som min bil kommer...
Svar
3
· Visningar
535
Hemmet Känns så skönt vi har äntligen fått klart med tillträde på vår nya lägenhet. Får den den 15 januari och flyttar förmodligen veckan efter...
Svar
14
· Visningar
852
Relationer Hur vet man när det är dags att förlåta någon? Hur många år ska man behöva leva när en människa har svikit en totalt och gjort att man...
2
Svar
34
· Visningar
2 624
Kropp & Själ Hepp. Min kropp har ballat ur och jag misstänker att jag har gått in i förklimateriet. 1) haft huvudvärk i typ 3 veckor. 2) mensen har...
Svar
4
· Visningar
592
Senast: marieka
·
Tjatter Spar den för den kommer att vara värd mycket pengar i framtiden. Katalogen kommer att försvinna men innan dess ger man ut en sista utgåva
2
Svar
27
· Visningar
1 856
Senast: Grazing
·
Samhälle ”Vi garanterar den perfekta passformen för varje kvinna.” Så skriver ett företag- Twilfit- på sin hemsida. Även i reklam som syns nu...
Svar
18
· Visningar
1 663
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan man göra någonting åt det? En del förespråkar D-vitamin men jag vet inte om jag upplevt så stor skillnad när jag testat. Jag äter...
2
Svar
26
· Visningar
1 667
Senast: starcraft
·
IT & mobiler PGA corona kommer inte alla att kunna närvara när vi skall ha dop. Tänkte därför streama själva dopet så att de som vill kan följa med...
Svar
10
· Visningar
676
Senast: Eloise
·
Hemmet Alltså efter man våttorkat med en mirakeltrasa, hur sjutton gör man för att få bort alla dammnoppor från trasan? Jag stör mig något...
Svar
9
· Visningar
833
Senast: hastflicka
·
Samhälle I veckan var Moderaterna extra glada över sina extra 2 procent i opinionen och jag hörde partisekreteraren prata om att de tagit...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 384
Senast: Roheryn
·
Mat Jag ska snart börja jobba efter min föräldraledighet och har efter kontakt med arbetskamrater förstått att det är ännu stressigare där...
2
Svar
28
· Visningar
2 711
Senast: DarkInNight
·
Samhälle Har funderat på en sak en längre tid nu, och nu kan jag inte hålla det inom mig längre. Jag bor mitt ute i skogen.. I dessa Covid19...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 486
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp