Butiksbiträden

Kassan vill jag gärna ha igång innan första kund men det borde inte ta mer än 5 min.
Vad är det för typ av butik? Tänker att de flesta kunde kommer in och tar vad de vill ha, och att den processen kan ta allt mellan 10 sekunder till 1 timme beroende på vad det är för butik.

När jag jobbade i butik i engelsktalande land började jag kl 09:30 när butiken öppnade. Men jag hade kassan klar sen kvällen innan, så jag behövde bara logga in. Alltså, jag stängde kassan på kvällen, men öppnade den så fort stängningen var klar, så slapp jag göra det momentet på morgonen. Och som någon annan skrev högre upp, kassan var räknad och klar till kl 18 när vi stängde. Hade jag en lugn stund vid kl 17:40 så räknade jag kassan då och stängde den. Kom någon sent så fick de transaktionerna gå på morgondagens bokföring.
 
Jag jobbade i en pytteliten butik ett tag, där var jag på plats i bästa fall :p en minut före öppningstid. Jag behövde ungefär den tiden på mig att tända butiken, plocka upp växelkassan från kassaskåpet och sortera in pengarna på rätt platser. Det hände någon enstaka gång att nån kund hängde på låset, då ursäktade jag mig och bad dem vänta utanför den minut det tog för mig att bli klar så långt, helt enkelt för att jag inte ville gräva i kassaskåpet medan de stod och tittade på. Gatupratare och flaggor placerades ut så fort det fanns tid för det. Ibland direkt för att det inte var några kunder, ibland fick det vänta en stund.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 400
Senast: ameo
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 903
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 277
Senast: Klara
·
Skola & Jobb Jag inser redan innan jag skrivit klart att det förmodligen kommer saknas info/ vara struligt, men ha lite överseende? Så här är det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 928
Senast: Hiddeous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp