Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Jag är förvånad att det inte finns någon lösning för att personer med funktionsnedsättning ska kunna ladda sina elbilar. Kablarna är... 2
Svar
20
· Visningar
1 991
Skola & Jobb Någon som har haft digital aw? Har ni några förslag på aktiviteter? Vi har via Skype. Har kört quiz med kahoot en hel del på...
Svar
6
· Visningar
1 270
Hemmet Jag vill köpa förvaringsburkar som går att försluta till torrvaror, efter att ha hittat en silverfisk i linserna 😫. Söker tips på...
Svar
17
· Visningar
2 177
Senast: Monkie
·
Kropp & Själ Kanske en dum fråga, men kan man bli kortare/stanna i växten? Tycker jag är så himla lång. 160.. vill gärna bli kortare eller stanna... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 567
Senast: ameo
·
Hemmet Jag har på kort tid blivit uppringd av två elförsäljare. Den ena erbjöd solkraft, den andra vattenkraft. Hur pass dålig är vattenkraften...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Jenka
·
Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
17 563
Senast: mamman
·
Hemmet Min sexåring önskar att vi ska inreda hennes rum med hästtema (jag har säkert inte ALLS påverkat hennes intresse :idea:). Tänkte att det... 2
Svar
21
· Visningar
1 628
Senast: Cam
·
Hemmet Vattnet rinner trögt ned i handfatet. Vilket är det bästa medlet för detta? Helst något som går att köpa i vanlig mataffär! :) 3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 667
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag fattar verkligen inte det där. Vem vill gå runt och stinka skölj och/eller tvättmedel? 6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 142
Senast: Bison
·
Relationer "Tjära Bukes relationsråd, jag har ett problem!" Nytt jobb sen ett halvår tillbaka, en chef som jag känt länge då både han och jag har... 7 8 9
Svar
162
· Visningar
20 614
IT & mobiler Vad lyssnar ni på för poddar och varför? Behöver tips på nya! era 3 bästa poddar?! 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 708
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Hur viktigt skulle du säga att det är med en "läslig handstil" idag, när nästan allt skrivs på dator? Jag har två söner, där den ena... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
8 029
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Vi behöver köpa en ny mopp. En städmopp alltså. Haft en hederlig med typ en variant av trasa som man knäpper fast. Jag och sambon hatar...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Om du bara hade 30kr/dagen att köpa mat för (till bara dig själv) vad hade du köpt då? Hade det varit någon skillnad om du bara kan... 11 12 13
Svar
247
· Visningar
14 209
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Vilka av iPhonemodeller är det som man kan använda Siri genom att bara säga ”Hej Siri”, dvs. utan att trycka på någon knapp?
Svar
15
· Visningar
548
Mat Har ätit antibiotika i fem veckor nu och ska tydligen fortsätta i tre till sju (:meh:) veckor till. Jag dricker knappt drinkar annars...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: 95johsv
·
Hemmet Jag har blivit påmind om att jag har väldigt mycket svenskt i mitt hem, och funderar lite över om det här har något med mitt... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 954
Senast: Ainon
·
Relationer Jag funderar ibland på att byta till ett släktnamn på min mammas sida. Detta är dock ett adelsnamn och används inte i Sverige. Är det...
Svar
5
· Visningar
1 100
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 726
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Mitt kontrakt går ut i slutet på mars och jag funderar lite på semesterersättningen. I vanliga fall, jobbar man in till semestern... 2
Svar
24
· Visningar
1 916
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023