Alltså, jag rensar nog varannan månad.
Det är just därför man ska lossa alla delar och skölja rent. Då slipper man dessa ständiga stopp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag rensar nog varannan månad.
Det är just därför man ska lossa alla delar och skölja rent. Då slipper man dessa ständiga stopp.
Fast det beror nog väldigt mycket på vad ens familjemedlemmar sköljer ner där... jag har isär en gång om året gissar jag.
Rensade avloppet till handfatet för ett av badrummen för någon månad sedan. Då tog jag loss alla delar och gjorde rent i grunden. Det är t.o.m. 8 år sedan jag gjorde det sist på det handfatet.
Det är ju nästan som att titta på pimple popper. Liksom, vad kommer ut för nåt spännande!Plocka isär och gör rent
Jag älskar det! Gör det mer ofta än vad som behö bara för att det är då roligt
Det var just vid punkt 1 som jag verkligen försökte skruva loss den, men det gick inte ville inte riskera ta sönder plasten så jag fick ge upp.Utifrån min erfarenhet av avloppsrensning, så borde du kunna skruva loss vid siffran 1. Det brukar sitta rätt hårt ibland där, gissningsvis för att småsmuts samlats i springorna. Då borde du kunna få fram en del som fastnat i kröken, samt det som samt kunna göra rent hela den grejen där du skruvat av botten på.
Röret vid punkt två ser ut att vara så att de ena röret istoppat i det andra, så det borde vara lätt att få loss. Då kommer du åt det som fastnat i den kröken. Efter detta borde det rinna mycket snabbare.
Visa bifogad fil 66487
Jag tar alltid loss alla delar och sköljer rent överallt, det blir ändå stopp ibland. Har bott i vår lägenhet i lite mer än 3 år och tror jag rensat rören vid handfatet 2 gånger (när det behövts alltså, inte i förebyggande). Hos oss verkar det klara sig lite mer än ett år alltså.Det är just därför man ska lossa alla delar och skölja rent. Då slipper man dessa ständiga stopp.