Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 966
Senast: svea
·
Fritid Jag har ett par gåstavar av märket SOC, som har ett antal år på nacken. De behöver nya gummifötter, men Stadium verkar inte sälja såna...
Svar
2
· Visningar
592
Senast: ameo
·
Fritid Jag har tidigare pysslat en hel del; gjort jul- och andra kort, pärlarmband och ringar, tomtar mm, men har helt och hållet kommit av...
Svar
10
· Visningar
772
Senast: BornAgain
·
Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 577
Senast: macbeth
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 759
Senast: Emine
·
IT & mobiler Jag har jobbat med en äldre version av Dreamweaver för hemsidetillverkning i många år. Nu har jag skaffat en ny dator och hittar inte...
Svar
11
· Visningar
559
Senast: ameo
·
Relationer Anonymt nick för jag känner jag behöver få ventilera mig lite. Vad anses som ett normalt förhållande med sina föräldrar? Jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 866
Senast: Wysiwyg
·
Samhälle I en annan tråd diskuteras EMV. Det väckte lite tankar om att var och en är ganska medveten om förhållanden för vissa varor, medan man...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 547
Senast: Asko
·
Fritid Jag är inte en stor fotbollsfan men Maradona var större än sport. Han var älskad som en gud av miljoner människor världen över och som...
Svar
19
· Visningar
829
Senast: Ramona
·
Hemmet Behöver man något speciellt rengöringsmedel till spisen? Vaktmästaren kom idag och skulle kolla på ugnen, och säger då att jag har en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 943
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Egentligen gäller frågan specifikt att köpa örhängen till mitt barn, men jag är även nyfiken rent generellt. Det finns ju smycken i...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: nyttnick
·
Relationer Jag sitter i en situation som gäller att antingen sälja huset, dvs kasta ut mina föräldrar och försöka skapa mig ett eget liv i mitt...
2
Svar
38
· Visningar
4 635
Kropp & Själ Jag genomgår nu en av alla min otaliga livskriser. Kallar den 36-års-identitetskrisen. Just den här krisen har legat lite på lut under...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 970
Senast: _Taggis_
·
A
Samhälle En läsvärd artikel om en aspekt med livsmedelskedjornas egna varumärken...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 713
Senast: Mangust
·
  • Låst
Tjatter Vaknat till gråmulet väder, perfekt för innesysslor.. förutom att jag har saker jag behöver göra ute :cautious:
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
73 491
Kropp & Själ Mannen jag älskar har valt att gå tillbaka för att reda ut det förhållande han är/var i när vi träffades. Jag är hjärtekrossad på ett...
2
Svar
29
· Visningar
4 042
Senast: fio
·
Kropp & Själ Finns det eller är jag dömd till de avlagda adidas-brallorna jag hittade i källaren? Jag har ALDRIG vida byxor, det är antingen tights...
Svar
10
· Visningar
3 575
Senast: Brassneck
·
IT & mobiler Tog fram adventsljusstaken igår. Den lyste en stund, men en lampa var mycket svagare. Tog inte så lång tid, så var den sönder. Det...
Svar
8
· Visningar
2 172
Senast: Saigon
·
Samhälle Nu tror jag att jag tappar det snart, hur kan flera av mina normalt sett vettiga och kloka vänner och bekanta fått för sig att dela...
Svar
4
· Visningar
1 244
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag är en välutbildad medelklasstant! Jag har helt klart fördomar mot personer med mycket tatueringar - jag förknippar många tatueringar...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
22 336
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp