Inte för att jag behöver förklara men burkarna står inte i solljus, fönstret som speglar sig i burkarna vetter mot norr. Dessutom är det hög åtgång på the i det här hushållet.
Sorry, skulle naturligtvis skrivit ljus.
Och bortsett dina specifika förutsättningar - funktionaliteten är otvivelaktigt bättre på alla icketransparenta teburkar, jämfört med motsvarande transparenta. Thus mitt inlägg.
 
Jag använder nästan bara burkar med dubbellock, vill ha dem riktigt täta. Funkar även utmärkt för att förvara parfymflaskor ljus- och luktfritt. 😁

Sen är det ju det här med personligt tycke och smak...

Det kan ju fortfarande vara hjälpsamt att påpeka att te åldras av ljus? Det är förmodligen inte alla som vet det. Så får man göra vad man vill med den informationen.

Själv har jag främst mitt te för att dricka, och skulle hellre ha det i fula burkar i ett köksskåp än i genomskinliga burkar, hur snyggt det än skulle vara. (Möjligen skulle jag använda de snygga men ofunktionella burkarna till andra grejer än te. 😊)
 

Bifogade filer

  • 20210314_161731.webp
    20210314_161731.webp
    310 KB · Visningar: 32
Jag köper te i fina burkar ibland och återanvänder. Eller pepparkaksburk i metall eller en gammal burk från mamma....
1615879285541.webp
 
Jag är väldigt förtjust i en serie som heter Midnight Botanical från Madama Treacle och har de minsta burkarna som rymmer 100 g men det finns större också :) Verkar inte svåra att få tag i, Kaffelunden har många varianter i lager vid en snabb googling.

Midnight%20botanical%20vit-300x300.jpg

TI001.jpg

Så underbara 😍
Jag dricker inte te men förvarar kakao, vaniljsocker, bakpulver osv i teburkar. Nu ska jag köpa några nya burkar 😁
 
På tefrossa.se finns massor med burkar för teförvaring. Jag tror att de allra flesta tebutiker har det. Både fysiska butiker och onlinebutiker.

Jag har glasburkar då jag förvarar mitt te i ett mörkt skåp. De teer som förvaras ljust är kvar i påsarna från tebutiken. Men jag dricker rätt mycket te så de dricks upp snabbt. Men jag hade gärna köpt en drös fina burkar. Finns så många!
 
Så underbara 😍
Jag dricker inte te men förvarar kakao, vaniljsocker, bakpulver osv i teburkar. Nu ska jag köpa några nya burkar 😁

Visst är de? 😍 Gillar verkligen att det är botaniska motiv mot en mörk bakgrund istället för en vit. Plåtburkar är verkligen bra till allt! De finns i kakburksformat också, funderar på om en sådan hade rymt ett paket mjöl...
 
Visst är de? 😍 Gillar verkligen att det är botaniska motiv mot en mörk bakgrund istället för en vit. Plåtburkar är verkligen bra till allt! De finns i kakburksformat också, funderar på om en sådan hade rymt ett paket mjöl...
Har man plats att stoppa undan paketet räcker det ju att få in en del av paket i burken... :angel:
 
Jag har mitt te i mycket fina och täta svarvade träburkar.

Men, jag skriver mest för att titeln på den här tråden slänger in den här gamla godingen i mitt huvud varje gång jag läser den, och jag hoppas att någon gör en uppföljare med titeln 'teburk'.

 

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 217
Senast: LinnK
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
425
Senast: Smulu
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
504
Fritid Nu när jag har min fina elcykel och sommaren dessutom är här så vill jag ut och hitta vackra platser att besöka! :love: Gärna både...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp