Saker som underlättar livet

Utan inbördes ordning:
Diskmaskin
Tvättmaskin (tänk er före elens tid vilket slit)
Osthyvel
En händig man
Dammsugare
Bil
Kattlucka (slippa öppna i tid och otid)
Åkgräsklippare

Självklart en hel del basic grejer såsom tvättmaskin, diskmaskin, spis/ugn, dusch, indraget el och vatten samt värme, vilket blev extra tydligt under den period jag bodde i husvagn...
(däremot bor jag utan wc nu och saknar det inte ett dugg, vilket jag trodde att jag skulle göra... 😅 )

Men utöver såna grejer som de flesta redan har, så uppskattar jag min mini-/handdammsugare mer än jag trodde att jag skulle! :) Så himla smidig att bara snabbt suga upp smulor eller annat med på bord, bänkar, soffor, mm, utan att behöva dra fram nån större maskin.

Vattenkokare med temperaturinställning har blivit ett måste för mig som tedrickare.

Vattenfilterkannan vill jag inte heller vara utan sen jag började med den - vattnet blir väldigt mycket godare med den! 🙏 (har egen brunn)

Och just nu uppskattar jag väldigt mycket att jag en gång i tiden tog mig råd att köpa rejäla skoterkängor, som gör att jag kan pulsa runt i trädgården och på promenad utan att varken bli blöt eller kall om fötterna! :love:

Håller med många om följande:
Robotdammsugaren! Värd sin vikt i guld.
Dyson - haft min som enda dammsugare i snart fem år. Magisk.

Och sedan - hundgrindar! Avgränsar huset så jag kan stänga in hundarna i grovhallen (när de är superblöta), i köket (när de fortfarande är fuktiga) och sedan släppa in dem i övriga huset när de är torra och rena. Sparar väldigt mycket städning.

Sedan har jag, som någon annan också var inne på, unnat mig en lång dunkappa i år och det är definitivt en sådan där grej som jag undrar varför jag inte köpt förut. Den är helt underbar och framförallt helt omöjlig att frysa i! :love:

Kanske för att de kostar en halv förmögenhet? 😅

Men jag håller med! Jag har också köpt en i år och är glad över den 😊

Thermo-overallen jag köpte för typ fem år sen. Var osäker på hur mycket man skulle använda den och maken retades som sjutton. Blivit flitigt använd, särskilt på första och sista promenaden med hundarna då man bara kan kliva i den istället för att bylsa på sig lager på lager den kalla åtstiden. Maken? Ja, han har också börjat "låna" den :p.

Thermo-overallen jag köpte för typ fem år sen. Var osäker på hur mycket man skulle använda den och maken retades som sjutton. Blivit flitigt använd, särskilt på första och sista promenaden med hundarna då man bara kan kliva i den istället för att bylsa på sig lager på lager den kalla åtstiden. Maken? Ja, han har också börjat "låna" den :p.
Vilken har du? 😊
Jag har en som jag fått men tycker inte den är så varm…

Något som underlättar mitt liv är en spellista i min iPad. Alla styckena är inte lika långa, men de tre första är 15 minuter och de tre sista 15 minuter, alltså totalt 30 minuter.

När jag är sent ute använder jag denna lista. Jag behöver inte titta på klockan hela tiden; jag lyssnar på musiken och vet hur mycket tid jag har kvar, innan jag måste gå hemifrån.

Något som underlättar mitt liv är en spellista i min iPad. Alla styckena är inte lika långa, men de tre första är 15 minuter och de tre sista 15 minuter, alltså totalt 30 minuter.

När jag är sent ute använder jag denna lista. Jag behöver inte titta på klockan hela tiden; jag lyssnar på musiken och vet hur mycket tid jag har kvar, innan jag måste gå hemifrån.
Vad smart!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka