Litet hemmakontor - inspo sökes

Jag bor på 25 kvm och har min arbetsplats i hallen. Funkar superbra. Jobbar oftast hemifrån och även på helgerna med min databas. :)

IMG_6240.webp

Har inte en liten hörna, har ett arbetsrum.
Men håller med dem som poängterar betydelsen av ergonomi och BELYSNING.

Ingenting från Ikea kommer över min tröskel. Sitter jag 8+ timmar och jobbar så vill jag ha bra grejer. Har en stol från Steelcase, i och för sig köpt begagnad men den är fantastisk.

Två skärmar, externt tangentbord, bra mus tycker jag är viktigt.

Håller med vad flera skrivit om ergonomi. Jag har en ergonomisk kontorsstol från Kinnarps som är en riktig rolls Royce stol. Köpte bättre begagnad av ett företag som köper upp kontorsmöbler från företag. De säljer möbler som är i lite olika skick och det var tydligt beskrivet olika nivåer av hur bra skick de är på deras hemsida. Blev billigare än en ny ikeastol dessutom ingick gratis hemkörning då vi bodde i närheten av där företaget finns. Super när man inte har bil själv.

Nu vet jag att mitt hem är alldeles för udda för att kunna tjäna som inspiration ;) , men jag har en sekretär som jag jobbar vid, och för mig funkar det bra. Får inte ont nånstans, trots att jag har en lite känslig kropp.
För mig var dilemmat att få in en arbetsplats i ett litet hus med gammal stil, utan att det skulle bryta av för mycket och störa stilen. Men jag packar alltså ihop arbetsplatsen när jag slutar jobba (vilket tar några sekunder, så det känns inte jobbigt alls).
Visa bifogad fil 156330
Jättefint ju! Skönt också att kunna få undan jobbgrejerna lite.

Jag har en String skrivbordshylla i vårt sovrum. Har laptop och en portabel extraskärm. Har ännu inte hittat någon bra stol.

Har jobbat som revisor i många år så har mycket låga krav på arbetsmiljön. Bara det finns plats att ställa laptopen så fungerar det. I ena barnets sovrum har vi ett höj- och sänkbart skrivbord och en stor välvd skärm. Där brukar mannen sitta om han jobbar hemma.
IMG_3754.webp

Jag har en arbetshörna i vardagsrummet. Jag ville inte det först, ville inte förfula rummet, men jag behövde en permanent plats där jag kan ha sakerna framme och där jag kan sitta med bra ergonomi. Skrivbordet är höj- och sänkbart med en lite mindre bordsskiva än standard - mycket nöjd med den investeringen utöver att bordsstativet är väldigt fult :angel: Stolen är från Ikea och jag har bytt hjulen till typ inlineshjul för att inte repa golvet.

IMG_6674.webp

Jag har en arbetshörna i vardagsrummet. Jag ville inte det först, ville inte förfula rummet, men jag behövde en permanent plats där jag kan ha sakerna framme och där jag kan sitta med bra ergonomi. Skrivbordet är höj- och sänkbart med en lite mindre bordsskiva än standard - mycket nöjd med den investeringen utöver att bordsstativet är väldigt fult :angel: Stolen är från Ikea och jag har bytt hjulen till typ inlineshjul för att inte repa golvet.

Visa bifogad fil 156405
Var har du hittat hjulen? Har en likadan stol och originalhjulen är verkligen ingen höjdare

Var har du hittat hjulen? Har en likadan stol och originalhjulen är verkligen ingen höjdare
Jag har också bytt hjul på min IKEA-stol (har dessa nu), och det är verkligen viktigt att kolla att det är rätt storlek för IKEA-stolar, fick jag bittert lära mig... :meh: Även om det står "passar alla kontorsstolar" så behöver man verkligen få verifierat först att pluppen är 10 mm. "Alla kontorsstolar" har tydligen 11 mm, förutom just IKEA... 🙄

Jag har också bytt hjul på min IKEA-stol (har dessa nu), och det är verkligen viktigt att kolla att det är rätt storlek för IKEA-stolar, fick jag bittert lära mig... :meh: Även om det står "passar alla kontorsstolar" så behöver man verkligen få verifierat först att pluppen är 10 mm. "Alla kontorsstolar" har tydligen 11 mm, förutom just IKEA... 🙄
Skitbra tips, dom där blir det på min stol i elektronikavdelningen. Stolen är gammal och inte för fem öre ergonomisk som kontorsstol men funkar utmärkt som arbetsstol då armstöd inte funkar, i syavdelningen där blir det tassar istället för hjul på den stolen, den saknar både armstöd och ryggstöd men det är inget jag saknar när jag sitter där. Båda stolarna var dessutom gratis, dom stod på återvinningen och såg ledsna ut så dom fick följa med hem istället. :)

Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :)

Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har blivit att jag ändå sitter i soffan och jobbar.

Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :)

Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har blivit att jag ändå sitter i soffan och jobbar.
Han som skriver golits inlägg 1

Bifogade filer

• rum1.webp
    rum1.webp
    58,2 KB · Visningar: 45

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
38
· Visningar
880
Senast: Lickety
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 750
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar