Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Är det någon som har problem med torra ögon/ögoninflamationer och kan tipsa mig om huskurer eller apotekskurer som fungerar?! Jag har...
Svar
4
· Visningar
405
Kultur Jag har en roman jag börjat skriva på och en del är tänkt att utspela sig på den tiden det var armens rid- och körskola på Strömsholm ...
2
Svar
23
· Visningar
1 696
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
111 823
Senast: Mineur
·
Hemmet Kollar på Skål (Cheers) som utspelar sig i en bar. På två sidor av bardisken finns metallbågar över disken. Har sett såna i andra...
Svar
11
· Visningar
1 451
Senast: Diabetikern
·
Kropp & Själ Jag har svårt för att vila. Är rastlös till min natur och det går väldigt upp och ner - perioder när jag jobbar 10-14 timmar om dagen...
2
Svar
29
· Visningar
2 010
Senast: monster1
·
Samhälle Jag ville mest göra alla uppmärksamma på att det här har hänt! 😍 Jag tycker att det är fantastiskt och viktigt, och väldigt märkligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 143
Senast: Brassneck
·
Hemmet Hemma har jag bedrövliga fönster. Det är tydligt kallare vid dem än på andra ställen i rummen eftersom de släpper in så mycket kyla (jo...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hos min mor är hallen lång och smal. Det finns inga fönster till hallen. Mitt i denna långa hall finns det i ordninggjort för att man...
2
Svar
34
· Visningar
1 923
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Funderar på att köpa ett flergångs-kaffefilter till maken (som är enda kaffedrickaren i familjen) Vad har ni för erfarenheter av såna...
Svar
11
· Visningar
1 543
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Min systerdotter började gymnasiet i Augusti. Det gick bra men hon blev sjuk. Det började med en förkylning (ej corona) men den gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 092
Senast: Pudlan
·
F
Tjatter Den meningen skrev jag nyss som svar på ett FB-inlägg, men möttes av en undrande kommentar gällande om det verkligen blir korrekt...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 477
Senast: Aviello
·
Hemmet Jag tror att ett tyngdtäcke skulle kunna hjälpa mig att somna och sova bättre. Sover dåligt, är lättväckt och har lite problem med...
2
Svar
30
· Visningar
2 731
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag kommer aldrig förstå det här med känslor känns det som. När jag älskar någon så älskar jag den personen. Jag förstår inte hur man...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 192
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hemmet Har kollat lite på Indiska. Jag gillar deras muggar, men tycker att jag ser dem överallt på jobbet. Det ska vara en Secret...
Svar
12
· Visningar
884
Tjatter Ja vad kallar ni den? Inspirerad av tråden "saker ni inte fattade" kom jag att tänka på detta. I mitt jobb sitter jag periodvis och tar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 058
Senast: Vassi
·
Hemmet Hittade detta hos min syster i ett skåp. Hon vet att hon har fått det i present någon gång men vet inte av vem eller vad det är. Finns...
Svar
14
· Visningar
1 311
Senast: tanten
·
Kläder & Bli fin För att ha något att se fram emot så har jag redan börjat planera min utklädnad för nästa år. Jag rekommenderar att ni alla gör samma...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: EmmaBovary
·
Kropp & Själ Jag har använt nässkölj, där man sprutar in saltvatten i ena näsborren och det rinner ut den andra. Stått lutad över ett handfat och när...
Svar
8
· Visningar
2 939
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Behöver lite råd och tips om hur man bör tänka kring lån och sparande mm vid tjänstledighet utan inkomst. Huslånet ska ju ändå...
Svar
10
· Visningar
1 072
Kläder & Bli fin Jag väger 48kg och är ca 159 cm lång alltså är dom flesta byxor för långa jag behöver nu inhandla skal och skidbyxor. Finns det några...
Svar
6
· Visningar
3 509
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp