Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Mitt kontrakt går ut i slutet på mars och jag funderar lite på semesterersättningen. I vanliga fall, jobbar man in till semestern... 2
Svar
24
· Visningar
1 916
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Är det någon som har el haft myom? Fick veta när jag var gravid att jag hade myom. Hade ni några problem av den? Har märkt att jag under...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: netia
·
Kultur Lite inspirerad av tråden om konst och de hästrelaterade konstverk som togs upp där så blev jag nyfiken på vad era favoritkonstverk med... 7 8 9
Svar
162
· Visningar
12 087
Senast: Nahar
·
Relationer Jag och min man bor just nu utanför stockholm men det har dykt upp en väldigt stor jobbmöjlighet för honom i göteborg. Vi tittar på ett...
Svar
11
· Visningar
1 364
Senast: snorp
·
Hemmet Någon som har tips på var jag kan hitta ett underskåp till badrummet i plåt?! Vi kan ju omöjligt vara de enda som inte kan ha ett i trä...
Svar
7
· Visningar
486
Senast: svea
·
Hemmet Jag behöver ljusgrå sammetslängder med öljetter (skallkrav alla tre), 6-8 längder så priset spelar roll. Har någon sett något aktuellt...
Svar
8
· Visningar
655
Kropp & Själ Vad jag önskar att jag inte behövde tänka i dom banorna, men när psykiska problem inte bli varken bättre av mediciner eller kbt. Vad gör...
Svar
18
· Visningar
1 399
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag är singel, och varit det under större delen av livet. Alla i min familj och omgivning är par. Det innebär i mitt fall att jag får... 2
Svar
22
· Visningar
2 699
Senast: em-pirre
·
Kläder & Bli fin Existerar det längre? Alltså enkla byxor i bomull utan stretch som inte slutar ovanför ankeln. Jag har letat överallt känns det som. Är...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hejsan Hejasn Jag undrar om det finns något här som har läst boken Björnkvinnan av Karolina Ramqvist och har en bra förståelse för den...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: Mumma
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni... 8 9 10
Svar
188
· Visningar
19 478
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Nu under pandemin så har jag uppmärksammat min PMS på ett annat sätt än jag gjort tidigare.. Ni vet, man ska uppmärksamma minsta symtom... 2
Svar
32
· Visningar
2 632
Senast: Torill
·
Skola & Jobb Hej, för ett år sedan började jag jobba på en ny avdelning.Nu har arbetsgruppen varit stabil och komplett sedan september 2020.Året har...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: starcraft
·
Relationer Jag har egentligen aldrig haft vänner efter grundskolan och vet inte riktigt hur man gör. Jag har ju dessutom varit sjuk mycket och har...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Wille
·
Hemmet Sonen hade nyss en kissolycka som gick ända ner i vinterstövlarna 🙈 fodrade Polyverstövlar. Hur tvättar man bäst ur dessa?! Känns som...
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 265
Hemmet Behöver lite input med att snygga upp hemmet med personlig konst som inte kostar för mycket. Har börjat så smått med att köpa...
Svar
2
· Visningar
371
Senast: pepp
·
Mat Jag älskar pannkakor. ÄLSKAR pannkakor. Men, försöker av olika anledningar hitta nyttigare alternativt (med lägre kcal). Jag har provat... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 421
Senast: miumiu
·
Samhälle Det sägs så mycket olika nu om rekommendationer och allmänna råd. Huruvuda det är just råd, eller bindande. Inte ens media håller isär... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 029
Senast: Lingon
·
Fritid Vilka streamingtjänster har ni ? Och varför är just den bra ? Ska välja en, max två abonnemang och behöver lite vägvisning. 2 3
Svar
52
· Visningar
1 960
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka