Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vore det knipande det handlade om skulle det ju inte variera så över månaden?Detta känner jag igen! Förutom att jag numera inte får mensen, men detta hänger med ändå! Sjukt störigt och undrar vad det hänger på? Man borde ju rimligen ha lika mycket muskler som ”alla” alltid hävdar att inkontinens handlar om. Stöttning från barnmoraka eller KK lika med noll.... Du får knipa!
Ja!Ett symtom som jag brukade få var lättblödande tandkött dagarna innan mens. Någon annan som känner igen det? Vet att jag brukade irritera mig om det hände att jag hade ett tandläkarbesök precis då, för då visste jag att de skulle misstänka att jag misskötte mina tänder (att använda tandtråd t.ex)....
O ja, det här jag också!Ett symtom som jag brukade få var lättblödande tandkött dagarna innan mens. Någon annan som känner igen det? Vet att jag brukade irritera mig om det hände att jag hade ett tandläkarbesök precis då, för då visste jag att de skulle misstänka att jag misskötte mina tänder (att använda tandtråd t.ex)....
Ja precis! Musklerna förtvinar 2-4 dagar för att sedan magiskt bygga upp sig... Önskar det kunde tas på mer allvar!Vore det knipande det handlade om skulle det ju inte variera så över månaden?
Finns tydligen något som lite ovetenskapligt kallas för hormonell inkontinens men det är tydligen sorgligt dåligt accepterat och dåligt med kunskap hos sjukvården.Ja precis! Musklerna förtvinar 2-4 dagar för att sedan magiskt bygga upp sig... Önskar det kunde tas på mer allvar!
Har du iphone finns en "mens-kalender" i hälsoappen där du kan regga din cykel och ditt måendeOj vilken intressant tråd! Jag har tidigare haft rejäl mensvärk och that's it ungefär. Efter att ha fått barn har jag fått den vidrigaste humör-PMS. Det är så hemskt att plötsligt bli superarg, ledsen, snarstucken och lättirriterad från ingenstans. Det tog ett tag att märka av det hela men nu förstår jag. Det gör det lättare att hantera, gå undan, undvika konflikt men det lyckas ändå slippa ur kommentarer jag aldrig skulle säga annars. Det är som att ett undertryckt alterego kommer fram...
Jag har inte velat äta p-piller för vi funderade ändå på ett barn till, men har inte blivit så ännu. Jag både längtar och vill inte testa p-piller igen. Jag längtar efter att slippa humörsvängningar och andra fysiska ändringar som kom efter barnet, men jag ser inte fram emot alla de biverkningar man också kan få innan man hittar rätt preparat. Efter barnet kände jag mig så naturlig och härlig och in tune med kroppen, och fri från graviditeten! Då ville jag absolut inte ha läskiga p-piller (som jag ätit i 10 år tidigare). Nu känner jag annorlunda.
Och nu sitter jag här, lätt snuvig, och borde få mensen vilken dag som helst (jag är regelbunden men har notoriskt dålig koll på den). Blir jag också mensförkyld?! Jag har också fått mer reumatiska besvär efter barnet även om jag hade sådana problem förr också. Men nu får jag kraftbortfall i händer, ont i fötterna och muskel/ledvärk som hoppar runt i kroppen på ett helt nytt sätt. Jag ska definitivt börja stämma av om dessa besvär blir mer tydliga i samband med mens. Jag har exempelvis senaste 1-2 veckorna känt mig svag och haft allt mer kraftbortfall i händerna. Det kommer och går men jag har inte analyserat något samband med mens tidigare. Jag ska definitivt börja föra en tydligare dagbok över detta och diskutera med min sjukgymnast! Och liksom flera andra här har jag aldrig hört detta diskuteras innan.