Rida ponny längre
Din längd hindrar dig inte från att rida stor (och inte alltför lätt byggd) b-ponny och större. Jag kan ju även säga att finns nackdelar med att vara kort också, jag behöver pall för att sadla min häst på 170cm och om hon hade varit grövre hade jag inte riktigt nått till att skänkla optimalt heller.

När jag växte upp var jag alltid en av de längsta i klassen, det var först när puberteten kom som några av killarna växte om mig, upplevde aldrig själv att jag gjorde någon växtspurt. Jag är längre än min mamma (vet inte exakt hur lång hon är, runt 170ish) men kortare än pappa (som är över 180), själv är jag 176.
Har själv ridit grövre C-ponny och D-ponny utan problem nu i vuxna dar, så tror definitivt inte det kommer bli något problem för TS.

Vet inte, jah ha en kort mamma och en lång pappa. Vill bara vara kort inte för nåt annat än de att jag vill rida ponny så länge som möjligt
Jag känner igen mig i dina funderingar! Jag ville inte heller bli längre på grund av att jag inte ville växa ur min ponny, sedan finns det såklart inget att ta till för fixa "problemet" (förutom att man kryper när man börjar bli riktigt gammal då, men det hjälper ju föga). Men jag kan relatera till ångesten. Jag var ungefär lika lång som du när jag var 13, och... jag blev inte längre än så dvs. 159-160.

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka