Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är en till höstälskare. Och jag ogillar temperaturer över +25.
Älskar dessa mörka sensommarkvällar då man kan sitta ute med tända ljus och lyssna på syrsorna
Jag sover också bättre nu när det blir en tydligare gräns mellan dag och kväll.
För mig är det inte så att jag känner det som att jag bara lever ett par månader under året. Men just tidiga hösten är jobbig då det är så långt till allt jag tycker mest om .Jag tycker om varje årstid för vad den är. Kan dock känna mig utmattad av ljuset på sommaren och gillar när mörkret återkommer. Jag tycker om den mörka perioden för allt är lugnt och stilla då. Jag har ett sinne som alltid går på högvarv och ju ljusare det är ju värre är det. Sen älskar jag värmen (men inte för varmt) under den tid det är. Jag skulle aldrig kunna leva i ett land utan årstider och med långa varma somrar.
Det måste vara jättejobbigt att känna att man bara lever ett par månader under året.
Jag ser också fram emot höst och jul . Jag brukade vara en sommarmänniska, men med åren har jag börjat uppskatta alla årstider. Gillar inte när det är mörkt nästan dygnet runt, men är å andra sidan inte förtjust i att det är ljust dygnet runt heller. Det är egentligen HELT perfekt just nu. Fortfarande ljust nog på kvällarna, men blir mörkt tills man ska sova ! Jag äskar att elda i kaminen, tända ljust, dricka varm chokladmjölk, läsa böcker, osv. Det blir rätt lugnt och skönt på hösten på något vis .
Ni som har mörkt och vill ha mörkt när ni sover, har ni inte svårt att vakna då? Jag tycker det går jättetrögt nu om morgnarna. Borde nog pröva mitt wake up-light igen för att i alla fall se om det går lättare.
Jag är mer morgonmänniska än kvällsmänniska, men har i och för sig nog alltid velat sova relativt mycket. Alltid, vad jag minns, kunnat sova med taklampa på också.Nä, jag är lättväckt morgonmänniska. Jag avskyr att väckas av ljuset på sommarhalvåret! Jag avskyr när det är ljust när jag ska gå och lägga mig! det är lika skönt varje år när hösten kommer för då får jag äntligen somna i mörker och slippa vakna av att det blir ljust supertidigt!
Jag har saknat det Svenska sommarljuset sedan jag flyttat ut fran Sverige. Forst i Asien sa var det bara nagon halvtimmas skillnad pa dag och natt, sommar och vinter. Florida nagot langre, men det var fortfarande langa morka (och sa valdigt morka) natter aret runt. Men det ar svart att vara negativ nar solen lyser ... aven om det ar for varmt egentligen.
Nu, har i Oregon har vi ju betydligt storre skillnad mellan sommar och vinter, men fortfarande kan jag sakna de langa ljusa natterna i Sverige. Under hosten har vi dock det perfecta vadret har. Det regnar ett par ganger per vecka, oftast pa natterna och kanske en kort skur ibland pa dagen ... temperaturerna ligger runt 18 - 28*C dagtid och natterna runt 10*C.
Dar jag bott sedan jag flyttade fran Sverige till nu talar folk om "den forskrackliga kylan" om temperaturerna gar ner under 10*C och i Florida och South Carolina hande de att skolor stangde for att de inte kunde halla varmen uppe pa vintern. Allt ar ju relativt har i varlden, men jag gillar langa ljusa natter.
Jag tycker tjusningen med det är att om man vaknar till på natten känns det härligt att det är ljust, och beroende på var man är någonstans så hör man fåglarna sjunga. Om jag varit och spelat brädspel med några vänner kanske jag cyklar hem efter midnatt och då kan man se hela naturen eftersom det är ljust.Jag förstår verkligen inte tjusningen i ljusa nätter. Då sover jag ju! Jag har ju ingen nytta av det ljuset alls. Jag behöver mina 8 timmar per natt, varje natt. Finns ingen poäng alls med att det är ljust när jag sover. Det är bara störigt.
Jag tycker tjusningen med det är att om man vaknar till på natten känns det härligt att det är ljust, och beroende på var man är någonstans så hör man fåglarna sjunga. Om jag varit och spelat brädspel med några vänner kanske jag cyklar hem efter midnatt och då kan man se hela naturen eftersom det är ljust.
Tänk så olika det kan varaUsch, jag avskyr att vakna mitt i natten och så är det ljust. Svårare att somna om och sen går man som en sömngångare dagen efter.
Jag förstår verkligen inte tjusningen i ljusa nätter. Då sover jag ju! Jag har ju ingen nytta av det ljuset alls. Jag behöver mina 8 timmar per natt, varje natt. Finns ingen poäng alls med att det är ljust när jag sover. Det är bara störigt.
Nej, inga problem.Ni som har mörkt och vill ha mörkt när ni sover, har ni inte svårt att vakna då? Jag tycker det går jättetrögt nu om morgnarna. Borde nog pröva mitt wake up-light igen för att i alla fall se om det går lättare.
Jag gillar att det är ordentligt mörkt i mitt sovrum, dock har jag absolut svårt att vakna och komma upp om det är mörkt i sovrummet när jag ska gå upp. Har därför en Philips wake up-light som fungerar fantastiskt. Den lyser upp rummet på ett jättebra sätt. Det plus radio som jag har ställt in på wake up-light har helt förändrat mina morgnar, särskilt under den mörkare tiden på året.Ni som har mörkt och vill ha mörkt när ni sover, har ni inte svårt att vakna då? Jag tycker det går jättetrögt nu om morgnarna. Borde nog pröva mitt wake up-light igen för att i alla fall se om det går lättare.