sommarljus

Här är en till höstälskare. Och jag ogillar temperaturer över +25.
Älskar dessa mörka sensommarkvällar då man kan sitta ute med tända ljus och lyssna på syrsorna :love:

Jag sover också bättre nu när det blir en tydligare gräns mellan dag och kväll.

Här är en till höstälskare. Och jag ogillar temperaturer över +25.
Älskar dessa mörka sensommarkvällar då man kan sitta ute med tända ljus och lyssna på syrsorna :love:

Jag sover också bättre nu när det blir en tydligare gräns mellan dag och kväll.

Det är verkligen toppen nu när det är svalare på kvällen/natten men ändå fint och "sommarlikt" på dagtid!

Jag tycker om varje årstid för vad den är. Kan dock känna mig utmattad av ljuset på sommaren och gillar när mörkret återkommer. Jag tycker om den mörka perioden för allt är lugnt och stilla då. Jag har ett sinne som alltid går på högvarv och ju ljusare det är ju värre är det. Sen älskar jag värmen (men inte för varmt) under den tid det är. Jag skulle aldrig kunna leva i ett land utan årstider och med långa varma somrar.
Det måste vara jättejobbigt att känna att man bara lever ett par månader under året.

Jag tycker om varje årstid för vad den är. Kan dock känna mig utmattad av ljuset på sommaren och gillar när mörkret återkommer. Jag tycker om den mörka perioden för allt är lugnt och stilla då. Jag har ett sinne som alltid går på högvarv och ju ljusare det är ju värre är det. Sen älskar jag värmen (men inte för varmt) under den tid det är. Jag skulle aldrig kunna leva i ett land utan årstider och med långa varma somrar.
Det måste vara jättejobbigt att känna att man bara lever ett par månader under året.
För mig är det inte så att jag känner det som att jag bara lever ett par månader under året. Men just tidiga hösten är jobbig då det är så långt till allt jag tycker mest om 🙂.

Tänk att jag på ett par månader lyckas glömma hur lång tid det tar att få på sig alla kläder på morgonen 😅. Så fryser man ändå.

Dock har dagarna varit varma om man står i solen och det inte blåser.

Jag älskar främst vintern (den ska va kall och snörik) och sommaren (inte för vidrigt varm utan lagom) men uppskattar även våren och hösten alltmer. Innan har jag väl inte direkt uppskattat hösten men alltså innan typ från mitten av november- då är det ju lite mörkt och dystert med kala trän, ofta grått grått, grått så är det ju så himla vackert med alla färger som omger en :love: . Sen är det förbaskat trist med blöta höstar med LERA så hagar blir förjävliga - vet ju allt hästfolk- men komma in från regn och rusk och ta en varm dusch eller bad och tända ljus och äta en varm soppa eller gryta eller annat passande är ju såååå mysigt om just hösten! Nä hoppas på lagom av den varan innan förhoppningsvis tjälen kommer skapligt i tid inför vintern och julen, ja jag älskar juletiden! Gnistrande kall ska den vara :love:. Men som sagt; jag brukar inte bli så trött av mörkret- är mer om det är typ mulet någon vecka utan en solglimt så är ju aldrig fel att ta D-vitamin och som sagt tända upp hemma :).

Ja, vad gör man när höstångesten kommer krypande? Jag har nog inget recept, det är ju som det är. Jag försöker göra så många roliga saker som möjligt för att tränga undan sorgen efter sommaren som är över. Nästa vecka åker jag ner till medelhavet, men det gör jag verkligen inte varje år.

Jag ser också fram emot höst och jul :) . Jag brukade vara en sommarmänniska, men med åren har jag börjat uppskatta alla årstider. Gillar inte när det är mörkt nästan dygnet runt, men är å andra sidan inte förtjust i att det är ljust dygnet runt heller. Det är egentligen HELT perfekt just nu. Fortfarande ljust nog på kvällarna, men blir mörkt tills man ska sova :) ! Jag äskar att elda i kaminen, tända ljust, dricka varm chokladmjölk, läsa böcker, osv. Det blir rätt lugnt och skönt på hösten på något vis :) .

Jag håller med!

Jag föredrar när nätterna är mörka. Det ska vara mörkt på kvällen när man ska gå och lägga sig och det får väldigt gärna vara mörkt när man vaknar också så man kan tända ljus och ha det mysigt ett tag!

Jag tycker om variationen i årstiderna och tänker att det hade varit väldigt tråkigt att bo någonstans där det är samma hela året!

Sen tycker jag att hösten är skön för att då lugnar allt ner sig. På sommaren är det nästan hysteriskt på nåt sätt att man ska "ta vara på" ljuset och värmen. Så när hösten kommer och det är mörkt och regnigt så känns det skönt för då är det mer "tillåtet" att bara ta det lugnt och inte göra så mycket hela tiden!

Ni som har mörkt och vill ha mörkt när ni sover, har ni inte svårt att vakna då? Jag tycker det går jättetrögt nu om morgnarna. Borde nog pröva mitt wake up-light igen för att i alla fall se om det går lättare.

Ni som har mörkt och vill ha mörkt när ni sover, har ni inte svårt att vakna då? Jag tycker det går jättetrögt nu om morgnarna. Borde nog pröva mitt wake up-light igen för att i alla fall se om det går lättare.

Nä, jag är lättväckt morgonmänniska. Jag avskyr att väckas av ljuset på sommarhalvåret! Jag avskyr när det är ljust när jag ska gå och lägga mig! det är lika skönt varje år när hösten kommer för då får jag äntligen somna i mörker och slippa vakna av att det blir ljust supertidigt!

Nä, jag är lättväckt morgonmänniska. Jag avskyr att väckas av ljuset på sommarhalvåret! Jag avskyr när det är ljust när jag ska gå och lägga mig! det är lika skönt varje år när hösten kommer för då får jag äntligen somna i mörker och slippa vakna av att det blir ljust supertidigt!
Jag är mer morgonmänniska än kvällsmänniska, men har i och för sig nog alltid velat sova relativt mycket. Alltid, vad jag minns, kunnat sova med taklampa på också.

Känner mig tröttare i höst än förra hösten. Då var jag hyfsat utvilad om jag sov 21-5.

Skönt för dig m.fl. att det är mörkt om nätterna nu :).

Jag har saknat det Svenska sommarljuset sedan jag flyttat ut fran Sverige. Forst i Asien sa var det bara nagon halvtimmas skillnad pa dag och natt, sommar och vinter. Florida nagot langre, men det var fortfarande langa morka (och sa valdigt morka) natter aret runt. Men det ar svart att vara negativ nar solen lyser ... aven om det ar for varmt egentligen.

Nu, har i Oregon har vi ju betydligt storre skillnad mellan sommar och vinter, men fortfarande kan jag sakna de langa ljusa natterna i Sverige. Under hosten har vi dock det perfecta vadret har. Det regnar ett par ganger per vecka, oftast pa natterna och kanske en kort skur ibland pa dagen ... temperaturerna ligger runt 18 - 28*C dagtid och natterna runt 10*C.

Dar jag bott sedan jag flyttade fran Sverige till nu talar folk om "den forskrackliga kylan" om temperaturerna gar ner under 10*C och i Florida och South Carolina hande de att skolor stangde for att de inte kunde halla varmen uppe pa vintern. :D Allt ar ju relativt har i varlden, men jag gillar langa ljusa natter.:cool:

Jag har i alla fall börjat fantisera/grovplanera nästa sommar, men behöver veta när det ev. blir ridläger innan jag kan fortsätta 🙂.

Jag har saknat det Svenska sommarljuset sedan jag flyttat ut fran Sverige. Forst i Asien sa var det bara nagon halvtimmas skillnad pa dag och natt, sommar och vinter. Florida nagot langre, men det var fortfarande langa morka (och sa valdigt morka) natter aret runt. Men det ar svart att vara negativ nar solen lyser ... aven om det ar for varmt egentligen.

Nu, har i Oregon har vi ju betydligt storre skillnad mellan sommar och vinter, men fortfarande kan jag sakna de langa ljusa natterna i Sverige. Under hosten har vi dock det perfecta vadret har. Det regnar ett par ganger per vecka, oftast pa natterna och kanske en kort skur ibland pa dagen ... temperaturerna ligger runt 18 - 28*C dagtid och natterna runt 10*C.

Dar jag bott sedan jag flyttade fran Sverige till nu talar folk om "den forskrackliga kylan" om temperaturerna gar ner under 10*C och i Florida och South Carolina hande de att skolor stangde for att de inte kunde halla varmen uppe pa vintern. :D Allt ar ju relativt har i varlden, men jag gillar langa ljusa natter.:cool:

Jag förstår verkligen inte tjusningen i ljusa nätter. Då sover jag ju! :confused: Jag har ju ingen nytta av det ljuset alls. Jag behöver mina 8 timmar per natt, varje natt. Finns ingen poäng alls med att det är ljust när jag sover. Det är bara störigt.

Jag förstår verkligen inte tjusningen i ljusa nätter. Då sover jag ju! :confused: Jag har ju ingen nytta av det ljuset alls. Jag behöver mina 8 timmar per natt, varje natt. Finns ingen poäng alls med att det är ljust när jag sover. Det är bara störigt.
Jag tycker tjusningen med det är att om man vaknar till på natten känns det härligt att det är ljust, och beroende på var man är någonstans så hör man fåglarna sjunga. Om jag varit och spelat brädspel med några vänner kanske jag cyklar hem efter midnatt och då kan man se hela naturen eftersom det är ljust.

Jag tycker tjusningen med det är att om man vaknar till på natten känns det härligt att det är ljust, och beroende på var man är någonstans så hör man fåglarna sjunga. Om jag varit och spelat brädspel med några vänner kanske jag cyklar hem efter midnatt och då kan man se hela naturen eftersom det är ljust.

Usch, jag avskyr att vakna mitt i natten och så är det ljust. Svårare att somna om och sen går man som en sömngångare dagen efter.

For mig som altid varit frusen av mig och aldrig gillat kyla sa tror jag de langa ljusa natterna representerade sommar, den enda arstid nar jag inte fros varje gang jag gick ut medan jag bodde i Sverige. Jag fros verkligen storre delen av aret.
Nar jag tanker pa det sa ar jag fortfarande kanslig for att det ar morkt. Jag gillar helt enkelt ljus!

Jag gillar att det är ordentligt mörkt i mitt sovrum, dock har jag absolut svårt att vakna och komma upp om det är mörkt i sovrummet när jag ska gå upp. Har därför en Philips wake up-light som fungerar fantastiskt. Den lyser upp rummet på ett jättebra sätt. Det plus radio som jag har ställt in på wake up-light har helt förändrat mina morgnar, särskilt under den mörkare tiden på året.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 211
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 226
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar