sommarljus

For mig som altid varit frusen av mig och aldrig gillat kyla sa tror jag de langa ljusa natterna representerade sommar, den enda arstid nar jag inte fros varje gang jag gick ut medan jag bodde i Sverige. Jag fros verkligen storre delen av aret.
Nar jag tanker pa det sa ar jag fortfarande kanslig for att det ar morkt. Jag gillar helt enkelt ljus!

Jag är också väldigt frusen. Fryser större delen av vintern. Men sover ändå bättre i mörker.
 
Jag tycker tjusningen med det är att om man vaknar till på natten känns det härligt att det är ljust, och beroende på var man är någonstans så hör man fåglarna sjunga. Om jag varit och spelat brädspel med några vänner kanske jag cyklar hem efter midnatt och då kan man se hela naturen eftersom det är ljust.
När jag var yngre och hängde på krogen hela nätterna tyckte jag att det var underbart att cykla genom ett Stockholm som höll på att vakna med solen som gick upp över Årstaviken.

Jag är kvällsmänniska och har inga problem alls med att sova när det är ljust ute. Sover nästan bättre då.
 
Ni som har mörkt och vill ha mörkt när ni sover, har ni inte svårt att vakna då? Jag tycker det går jättetrögt nu om morgnarna. Borde nog pröva mitt wake up-light igen för att i alla fall se om det går lättare.
Nä. Eftersom jag somnar snabbare och sover bättre så vaknar jag mer utvilad. Och min kropp är ganska inprogrammerad på visst antal timmars sömn så jag vaknar ungefär samma tid.
 
Jag hade tidigare en stark lampa till en blomma i sovrummet som jag brukade ställa en timer till så den tändes innan klockan ringde och då var det alltid ljust när jag vaknade. :)
 
Sommarmänniska, älskar våren men sommaren desto mer. Varma hösten vart skönt för mig, men höstdeppen verkligen på intågande - sen kommer värsta vintern. Hur jag för att klara det? Ptja nått sätt överlever längta till nästa vår, sommar 😅
Positiva får erkänna går sova bättre när är kyligare på natten, ljuset kvittar kan sova när är ljust med 😆 är kvälls/nattmänniska.

Ändå ser jag faktiskt fram emot Jul gillar den högtiden. Men högsta önskan skulle va fira den under en palm med pina colada i handen. Avskyr snön, vacker se på men gå ut i den hell no :arghh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 954
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 307
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 075
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp