Jag har två långa föräldrar så det var givet att jag skulle bli lång. Jag var dock inte längst i klassen förän vi kom in i högstadiet och jag drog iväg på längden tillsammans med grabbarna. När jag började 7an var jag "bara" 167 cm och när jag gick ut 9an var jag 185 och har inte växt mer sen dess, men ca 20 cm på 3 år drog det iväg. Jag var lång som bebis och hos barnmorskan fick mamma erbjudandet att de kunde hormonbehehandla mig så jag kom in i puberteten tidigare för att jag skulle stanna i växten och inte bli så lång men hon tackade nej till det.
Rent krasst kan man inte göra något åt sin längd, man är den längden man är och det finns inga piller man kan ta som gör att man blir kortare. Det finns ingen läkare som kommer ge dig hormonbehandling så att du stannar i växten på 160 cm, det är tom under längdgenomsnittet för en kvinna. Om det nu stämmer att du är född 07 och därmed är 14 nu så kan jag trösta dig med att du inte lär bli speciellt mycket längre. Även om du växer lite till så är det ytterst osannolikt att du kommer bli jättelång.
Rent krasst kan man inte göra något åt sin längd, man är den längden man är och det finns inga piller man kan ta som gör att man blir kortare. Det finns ingen läkare som kommer ge dig hormonbehandling så att du stannar i växten på 160 cm, det är tom under längdgenomsnittet för en kvinna. Om det nu stämmer att du är född 07 och därmed är 14 nu så kan jag trösta dig med att du inte lär bli speciellt mycket längre. Även om du växer lite till så är det ytterst osannolikt att du kommer bli jättelång.