Bästa råttgiftet?

Ramona

Trådstartare
Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu har han tomt och behöver beställa mer. Men jag vill få detta fixat i helgen.

Vad köper jag? Vart tar jag vägen? Finns det något på Granngården som faktiskt dödar brunråttor eller får de bara lite ont i magen av de produkterna?
 
Du måste ha ett utbildningsbevis och godkännande från LS för att få köpa råttgift i butik, så om du inte har en bekant som kan tillhandahålla det så får du vända dig till ditt försäkringsbolag där skydd och åtgärd mot skadedjur kan ingå i hemförsäkringen.
 
Senast ändrad:
Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu har han tomt och behöver beställa mer. Men jag vill få detta fixat i helgen.

Vad köper jag? Vart tar jag vägen? Finns det något på Granngården som faktiskt dödar brunråttor eller får de bara lite ont i magen av de produkterna?
Det finns nuförtiden ingen råttgift för oss vanliga dödliga att köpa som verkligen fungerar att döda skadedjuren på riktigt så att säga. Tyvärr. Förr kunde man köpa ordentligt råttgift och sätta ut och djuren dog i stort sett "omedelbart", men det slutade säljas för privatpersoner, nu säljs nått enklare har jag för mig och det upplevde jag göra som du skriver "ger dem lite ont i magen" för det kanske slog ut en eller annan, men inte många så man fick ha råttgift framme i evigheter och de åt och åt men mängden skadedjur minskade inte.

Sedan är ju råttgift aldrig ett snällt sätt att dö på, men i alla fall jag värdesatte till slut huset jag bodde i och min egna hälsa (allergisk) framför att mössen och råttorna i åkern jag bodde i fick fritt spelrum.
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 105
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 926
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp