Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler Hjälp! Vad gör man när datorn säger att den har uppkoppling men det är omöjligt att komma åt nätet? Har provat att starta om och även...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Shaggy
·
Mat Jag har hittat några burkar buljongpulver i ett köksskåp, oöppnade. Minns inte när jag köpte dem, men bäst-före-datum var i juli förra...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 168
Senast: Enya
·
Hemmet Det blir ofta imma mellan rutorna på ett av mina fönster (rutan har en spricka i ena kanten längst upp, så förmodligen därför), OCH då...
Svar
18
· Visningar
1 123
Senast: Enya
·
Fritid Jag har ett par gamla ridbyxor med någon typ av fuskmocka som nu har gett upp, det har slitits eller liksom "vittrat" sönder vid knäna...
Svar
2
· Visningar
654
Fordon Är det någon här som hyrt ut sin bil privat och vad är erfarenheterna kring det? Funkar det t.ex. om man bor lite off, även om det går...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
Senast: Unafraid
·
Fordon Jag söker jobb allt vad jag kan och de flesta jobben ligger i stan en timme bort. Pendlingskostnaden blir ju kännbar om jag får ett jobb...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 988
Senast: Snubbelfot
·
  • Låst
Tjatter Hur är vädret hos dig? Vad tycker du om vädret? I Nydala (Värnamo) är det nu 18 grader, blåsigt och grå moln. För några timmar sedan en...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 462
Senast: Elisha
·
Hemmet Hjälp mig rädda dagens fika! Om det inte framgår av receptet, vad är då standard, att baka med eller utan varmluft? Har överbakat mina...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Monkie
·
Fordon Allvetande Buke! Får jag använda däck som är 19/65 R15 87H på en bil som normalt har 205/55 R16 87H?
Svar
2
· Visningar
458
Senast: svea
·
Tjatter Finns det några böcker man inte får missa/har ni gjort några fynd? Jag har precis börjat läsa igen efter ett lååångt uppehåll och vet...
Svar
8
· Visningar
445
Kultur Vad jag tror är en irländsk grupp eller sångare? Minns inte alls texten men melodin är lugn. Ganska känd låt tror jag. Ingen ny låt...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: Jeffery
·
Juridik & Ekonomi Nån annan som också har Nordea Rysslandfond? Är det helt tomt för er med? Igår fanns det pengar på den fonden men idag är den tom såg...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: BernT
·
Mat Ska de ätas som de är bara? Citron till eller inte?
Svar
18
· Visningar
2 003
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ För drygt 2 v sen, plockades ett födelsemärke bort på min rygg. Det hade börjat klia och kliat ett tag. Till och från. Inget sår eller...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: tgd
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Hur ser ni på att gå med i NATO eller inte? Hur stor andel av BNP bör det få kosta? Vi bortser från Finland och spekulerar fritt.
Svar
1
· Visningar
1 287
Senast: sjoberga
·
Samhälle Så, nu när det pågår ett krig i Ukraina, så beslutar våra populister i riksdagen att slösa massa pengar på vårt försvar, istället för...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 175
Senast: Dentaku
·
Samhälle Folk som gnäller över att de inte får ha sina djur i skyddsrum. Alltså sorry men din jycke är vatten värd jämfört med random allergiker...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
22 822
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Ännu en "hjälp mig komma på vad jag ska utbilda mig till" tråd 🙈 varning för Wall of text. Jag har ingen aning om vad jag vill göra...
2
Svar
20
· Visningar
2 088
Senast: Trott
·
Mat Jag har i flera år ätit kokta ägg till frukost regelbundet, men nu helt plötsligt så går äggen sönder nästan varje morgon. Har jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp