Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kultur Den lila handduken är redo men tyvärr har mina syrener inte levererat i år. Jag kommer ihåg Sir Terry men även min mamma (Alzheimers)...
Svar
7
· Visningar
600
Senast: em76
·
Relationer Hur gör ni när ni av någon anledning måste ”göra slut” med en person som finns i er närhet? Gör ni på olika sätt om ni kan kapa alla...
2
Svar
27
· Visningar
3 960
Senast: RedQueen
·
Kropp & Själ Nån som köpt loss sina glasögon efter abonnemanget hos synsam? Till mig sa säljaren att jag fick behålla glasögonen när abonnemanget är...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 349
Senast: Wille
·
Mat Jag kommer spendera flera veckor på annan ort och önskar förslag på lämplig mat att äta på hotellet. Dvs ingen micro, spis eller andra...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 550
Senast: svea
·
Relationer Har en kompis som är extremt dålig på svara på ex messenger och instagram och det stör mig enormt. Jag tycker det är fint att sitta och...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 973
Kropp & Själ Jag tror jag och min partner har en traumatisk bindning. Vi har träffats i flera år men kommer ingenstans vi pratar inte samma språk och...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 911
Senast: Efwa
·
Trädgård & Växter Lite konstig rubrik kanske men... Jag bor precis intill en åker där man odlar lök = används mycket växtskyddsmedel. Jag tycker det känns...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 653
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Hjälp! Jag behöver er buke hjälp.. försöker hitta en klänning till en närstående då hennes nuvarande favorit börjar gå i bitar (säljs...
Svar
8
· Visningar
989
Tjatter Fråga! Ett år i land A är lika lång tid som 2 veckor i land B (olika dimensioner), hur många år i land B är 2200 år i land A? Hur räknar...
Svar
2
· Visningar
491
Senast: SaraXX
·
Tjatter Vi har valt att ha ett ganska långt champagnemingel under vårt stundade bröllop eftersom det enligt oss är ett av de trevligare momenten...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: Mineur
·
Kultur Kollar på Shark Tank och "thirtyfive cents" översattes till "39 cent". :cool:
7 8 9
Svar
160
· Visningar
21 511
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Hur gör man? Jag är ledig från jobbet och tänkte städa stallet men Gud så tråkigt! Hur kommer man igång? Jag är the Queen of Procastination…
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag tog bort ett födelsemärke i mars. Inga konstigheter med ärret. Men nu när jag gick upp, såg jag att det blödde lite. Är det nått...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 792
Senast: Mineur
·
Fritid Hur förvarar ni era värdesaker som pass, kreditkort, biljetter mm när ni är ute och reser? Skulle vilja ha någon form av liten väska...
Svar
12
· Visningar
1 552
Senast: 95johsv
·
Juridik & Ekonomi Jag har ofta funderat över betydelsen av att vara pank. För mig betyder det att jag inte har råd med basic som mjölk och smör. Jag har...
2
Svar
28
· Visningar
3 018
Senast: fijja
·
Kläder & Bli fin Satt och tittade på Russian doll igår och insåg att jag också vill ha sån snygg skjorta med lite krås och rosett 😁 kanske inte röd, men...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: Zpunk
·
Trädgård & Växter Pls help. I år har varit extremt jävla galet sorkår. Vi bor på landsbygden och tomten består delvis (1ha) av åker som vi använder...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 808
Senast: RedQueen
·
IT & mobiler Min telefon gav mig den specifika signalen som jag brukar få när jag mottar ett meddelande från snappchat. På min förra telefon vet jag...
Svar
7
· Visningar
645
Senast: Askvind
·
Tjatter Jag reflekterade precis lite över vilka olika sov-preferenser mina hundar haft :D Samojeden ville sova på golvet, gärna så svalt som...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 844
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?