Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Kanske någon kan ge mig lite input här för håller på att bli galen:arghh: Har fått i uppgift att hitta växtbelysning som present (till...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: _Elly_
·
Kultur Apropå tråden om Trump kom jag att önska tips på bra och sevärda samhällsdokumentärer, typ som Murder Mountains eller om flat earthers...
2
Svar
39
· Visningar
3 682
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet Jag vill sätta upp ett stängsel hemma. Ett av typen Gunnebo/rådjursstängsel. Min kommun hävdar att stängsel räknas som plank/mur och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 018
Senast: nyttnick
·
Fritid Om man ska åka ett gäng tjejer till Lissabon i september eller så, vart bor man bäst då ni som vet? Alltså område? Vi vill ha relativt...
Svar
10
· Visningar
806
Senast: Ramona
·
Tjatter Tråden för osannolika sammanträffanden. Jag sålde en häst till Göteborg - dvs andra sidan landet. När nya ägaren tog hästen till...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 771
Senast: Halcyon
·
Hemmet Vad har ni för erfarenheter kring bänkskiva i kalksten? Vi har hela tiden varit inne på att vi ska ha en bänkskiva i kompositsten, tills...
2
Svar
35
· Visningar
2 834
Kultur Kompestören Vangelis har dött! känd för Chariots of fire och bladerunner! han blev 79
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Jeffery
·
IT & mobiler Vad behöver jag fixa med innan den lägger av helt?? 🙈 Den har trillat i golvet och själva funktionerna funkar ju bra som vanligt men...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: Smoothi
·
Trädgård & Växter Har tillbringat en stund med att försöka skrämma igång min jordfräs. Startgas och torkat tändstift hjälpte inte så mycket. Funderar och...
Svar
19
· Visningar
1 498
Senast: tanten
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: majola
·
Juridik & Ekonomi Tjenare! Har åkt på, som många andra det senaste, en begäran av transaktioner. Har under senaste halvåret ungefär investerat en del i...
Svar
0
· Visningar
653
Fritid En av mina bästa vänner tar examen som lågstadielärare om några veckor och vi behöver hjälp med en passande present! 🙏🏻 Vi är fyra...
Svar
13
· Visningar
717
Senast: Lemeie
·
Skola & Jobb Jag funderar på vad det är som gör att någon har arbetsmoral och någon inte har arbetsmoral. Vad är det som påverkar? Personlighet sedan...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 219
Senast: Lilla
·
Hemmet Vad har ni för soffa? Hit me med inspiration. Jag har fortfarande inte övergett tanken på Söderhamn, men tänkte att det inte kan skada...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: pepp
·
Fritid Funderar på lite olika aktiviteter man kan hitta på under semestern, speciellt sådana aktiviteter som inte kostar skjortan med tanke på...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 874
Kropp & Själ Jag var ute utan huvudbonad i solen idag. Resultatet: sönderbränd hårbotten. Det svider, kliar, vätskar och gör allmänt ont. Provade...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: em-pirre
·
Hemmet Någon som har husmorstips? Tips på produkter? Frysa vet jag om att man kan, men det gäller allt från stövlar till gympaskor 🙈. Kanske i...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: tuaphua
·
Hemmet Har haft en mus som äter upp mina frösådder men inte blivit färdig att skaffa en musfälla. Nu har den fångat sig själv i min ogräskorg...
Svar
15
· Visningar
2 105
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 410
Senast: Fibusen
·
Kläder & Bli fin Jag behöver er hjälp att hitta lite praktiska och snygga sommarkläder. Jag befinner mig just nu i en situation där jag behöver lite nya...
2
Svar
28
· Visningar
3 274
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gravid som "äldre"