TheRedLightning
Trådstartare
Ja kanske, vet jag vart sugen på att åka till Kolmården, men det ligger så långt åt "fel" håll. Får ligga kvar på "önskelistan".En lagom dagsutflykt då!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja kanske, vet jag vart sugen på att åka till Kolmården, men det ligger så långt åt "fel" håll. Får ligga kvar på "önskelistan".En lagom dagsutflykt då!
Kolmården är en upplevelse, verkligen! Vi var där för fem år sedan, fantastiskt! Priset drog dock iväg för oss eftersom vi behövde sova över och vara där i två dagar.Ja kanske, vet jag vart sugen på att åka till Kolmården, men det ligger så långt åt "fel" håll. Får ligga kvar på "önskelistan".
Jag har varit där för många år sedan. Skulle vilja åka dit igen, men är rädd som du skriver att priset kommer sticka iväg.Kolmården är en upplevelse, verkligen! Vi var där för fem år sedan, fantastiskt! Priset drog dock iväg för oss eftersom vi behövde sova över och vara där i två dagar.
Kan nog vara så. Vi får kika å se va som kan passa.Boda Borg finns åtminstone kvar i Karlskoga. I övrigt så kolla in museum. "Ingen" tonåring vill gå dit, men väl där brukar dom också fastna vid någon monter med dinosaurieskelett eller uniformer. Finns många med fri entré. Skara bland annat.
Det lät spännande.Såg "krumelurjakt" på TV en gång. De bara körde och stannade när de såg skyltar med sevärdheter/fornlämningar. Man kan hitta alla möjliga pärlor man inte tänkt på innan . Visa bifogad fil 91059
Med risk att låta superpräktig, jag plockade på mig en turistkarta över hemkommunen, så fick barnen och jag välja två ställen var (som vi inte varit på tidigare) och så besökte vi de 8 platserna under sommarlovet. Oftast med picnicväska för att hålla kostnaderna nere.Funderar på lite olika aktiviteter man kan hitta på under semestern, speciellt sådana aktiviteter som inte kostar skjortan med tanke på hur det ser ut nu med inflationen.
Även sådant man kan hitta på om det är dåligt väder.
Det vi kommit på hittills är strandhäng, minigolf, discgolf, cykling, Liseberg, korvgrillning och åka båt. Men sen tar det stopp.
Funderar lite på aktiviteter man kan göra både bara vuxna och aktiviteter som lämpar sig för barn och tonåringar.
Hit me med era förslag och idéer.
Med risk att låta superpräktig, jag plockade på mig en turistkarta över hemkommunen, så fick barnen och jag välja två ställen var (som vi inte varit på tidigare) och så besökte vi de 8 platserna under sommarlovet. Oftast med picnicväska för att hålla kostnaderna nere.
Inget av ställena de valde hade inträdeskostnad och ett par av dem klarade vi av samma dag.
Midsommaraftonskvällen det året åkte vi till ett utsiktstorn/brandtorn tillsammans med våra bästa kompisar, alla klättrade upp till toppen, utom jag som halvvägs upp kom på att jag är grymt höjdrädd , och efter det åkte vi till ett utomhusgym där vi roade oss hejdlöst tills mitt i natten och åt picknick. Både barnen och vi vuxna älskade det!
Finns det turistkartor nuförtiden? Tycker det känns som de försvinner mer och mer tyvärr.Med risk att låta superpräktig, jag plockade på mig en turistkarta över hemkommunen, så fick barnen och jag välja två ställen var (som vi inte varit på tidigare) och så besökte vi de 8 platserna under sommarlovet. Oftast med picnicväska för att hålla kostnaderna nere.
Inget av ställena de valde hade inträdeskostnad och ett par av dem klarade vi av samma dag.
Midsommaraftonskvällen det året åkte vi till ett utsiktstorn/brandtorn tillsammans med våra bästa kompisar, alla klättrade upp till toppen, utom jag som halvvägs upp kom på att jag är grymt höjdrädd , och efter det åkte vi till ett utomhusgym där vi roade oss hejdlöst tills mitt i natten och åt picknick. Både barnen och vi vuxna älskade det!
Finns det en gruva där? Vet jag hört talas om fiker på berget där.Gruvan i Taberg? Fungerar fint även vid dåligt väder.
Taberg överlag är ett trevligt ställe, tycker jag.
Åh det är jättefint! de har till och med myrstigar inomhusVet inte riktigt vart i landet ni befinner er, men Tropikariet i Helsingborg har mina barn tyckt om i den åldern. Och kanske en tur Helsingborg - Helsingör när ni ändå är där.
Ja, det finns en gruva, i själva berget. Ovanpå berget finns en restaurang och en rätt fin naturminigolfbana.Finns det en gruva där? Vet jag hört talas om fiker på berget där.
Om man ändå tänker i dom trakterna finns Visingsö, Gränna på samma håll.
Såg "krumelurjakt" på TV en gång. De bara körde och stannade när de såg skyltar med sevärdheter/fornlämningar. Man kan hitta alla möjliga pärlor man inte tänkt på innan . Visa bifogad fil 91059