Ja det låter ju ytterst sannolikt.
Och då är det ju bättre att använda rätt term så man kan kommunicera korrekt med myndigheterna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det låter ju ytterst sannolikt.
Ja visst är det så men man kan ju göra det på ett trevligt sätt.Och då är det ju bättre att använda rätt term så man kan kommunicera korrekt med myndigheterna.
Ja visst är det så men man kan ju göra det på ett trevligt sätt.
Jag tror inte en sekund på att @Görel inte fattade vad jag menade. En såpass högutbildad och intelligent människa som hon borde inte ha några större problem att förstå innebörden av ordet även om det inte är 100% korrekt skrivet.
Jag brukar ha överseende med det mesta men till och med jag kan bli en aning irriterad när någon försöker trycka till mig.
Som jag skrev så kan man korrigera någon på många olika sätt. Det sättet som det gjordes på är en välkänd och välanvänd härskarteknik.Fast det är inte att trycka till, det är att rätta till.
Man behöver inte ha en ondskefull baktanke, man vill bara att det blir korrekt.
Och då är det ju bättre att använda rätt term så man kan kommunicera korrekt med myndigheterna.
Det är i så fall ett påhittat begrepp som används av amatörer. Jag har aldrig hört det i något professionellt sammanhang.
Beror ju på att de faktiskt inte vet vem fadern är innan faderskapet är fastställt. Lite svårt att kontakta honom då
Det håller jag med dig om men samtidigt tycker jag att jag får lov att säga ifrån om någon försöker trycka till mig.Vet ni, jag tycker det är ganska låg nivå att tjafsa om två ord som i praktiken har samma betydelse (låt vara att det ena är lekmannaspråk och det andra fackspråk) i en tråd startad av en tjej som har synnerligen mycket värre bekymmer än så...
Absolut! Tycker mest det var galet att det ens blev diskussion.Det håller jag med dig om men samtidigt tycker jag att jag får lov att säga ifrån om någon försöker trycka till mig.
Tack igen för alla svar
Det har varit lite turbulent men min bostad är såld som det var skrivet och pengarna, det lilla jag gick plus, har jag satt undan på banken för att ha kontantinsats till nåt annat om det behövs. Bor nu hos mannen i hans lägenhet vilket vi sagt ända från början är en ytterst tillfällig lösning, tanken var ju att flytta ihop i annat boende. Försökte lösa annat boende lite smidigt genom att kanske kunna bo hemma hos mamma men hon är en riktig satkärring (gud så får man inte säga men hon är det, verkligen, och ser noll och inga fel med mannen utan vill helst jag ska vara liten och tyst och inte besvära varken henne eller min underbara man som hon inte ser några fel på) och jag fick noll stöd där.
Idag pratade jag med barnmorskan om hur vi ska göra osv och de har planerat ett extra ultraljud på grund av nåt de sett innan, ska tydligen inte vara nåt farligt i regel men de vill tydligen kolla ändå. Så ska jag få träffa dem och prata om snitt och sånt samtidigt och bestämma helt hur vi ska göra. Men mannen tycker givetvis det är onödigt och vill inte att jag ska dit, tycker jag ska åka till ett annat sjukhus fast jag försöker förklara att nu har jag ju gjort allt på samma ställe och vill fortsätta där, han har ingen egen bil och vill ta min till jobbet och inte behöva riskera att ta ut hundarna om jag är borta ett tag.. jag har svårt att gå med min foglossning som blivit helt galen senaste dagarna men jag sa att jag kan ta bussen men det ska vi tydligen "prata mer om" när han kommer hem.
Jag vet jag borde ta mig loss omedelbums men jag som knappt kan gå och jag känner mest för att låsa in mig och gråta nånstans, allt är så svårt och allt jag gör blir fel. Han var så mycket bättre några dagar nu när jag skulle flytta dit så jag fick förhoppningar om att det ändrats, att det här elaka och krävande skulle sluta och bara vara nåt han kört med för att han krisar angående att bli pappa eller så. Så är det tillbaka på några minuters samtal, det gick från bra till samma som när jag startade tråden, och jag vet inte alls hur jag ska bete mig!
Du ska inte behöva "bete dig", du ska bara vara dig själv och ingen annan. Se till att komma ifrån eländet asap, inneboende hos en kompis, snacka med soc om hjälp att hitta en lgh lite snabbt. Vad än som krävs för att komma därifrån är värt det.jag vet inte alls hur jag ska bete mig!
Tack igen för alla svar
Det har varit lite turbulent men min bostad är såld som det var skrivet och pengarna, det lilla jag gick plus, har jag satt undan på banken för att ha kontantinsats till nåt annat om det behövs. Bor nu hos mannen i hans lägenhet vilket vi sagt ända från början är en ytterst tillfällig lösning, tanken var ju att flytta ihop i annat boende. Försökte lösa annat boende lite smidigt genom att kanske kunna bo hemma hos mamma men hon är en riktig satkärring (gud så får man inte säga men hon är det, verkligen, och ser noll och inga fel med mannen utan vill helst jag ska vara liten och tyst och inte besvära varken henne eller min underbara man som hon inte ser några fel på) och jag fick noll stöd där.
Idag pratade jag med barnmorskan om hur vi ska göra osv och de har planerat ett extra ultraljud på grund av nåt de sett innan, ska tydligen inte vara nåt farligt i regel men de vill tydligen kolla ändå. Så ska jag få träffa dem och prata om snitt och sånt samtidigt och bestämma helt hur vi ska göra. Men mannen tycker givetvis det är onödigt och vill inte att jag ska dit, tycker jag ska åka till ett annat sjukhus fast jag försöker förklara att nu har jag ju gjort allt på samma ställe och vill fortsätta där, han har ingen egen bil och vill ta min till jobbet och inte behöva riskera att ta ut hundarna om jag är borta ett tag.. jag har svårt att gå med min foglossning som blivit helt galen senaste dagarna men jag sa att jag kan ta bussen men det ska vi tydligen "prata mer om" när han kommer hem.
Jag vet jag borde ta mig loss omedelbums men jag som knappt kan gå och jag känner mest för att låsa in mig och gråta nånstans, allt är så svårt och allt jag gör blir fel. Han var så mycket bättre några dagar nu när jag skulle flytta dit så jag fick förhoppningar om att det ändrats, att det här elaka och krävande skulle sluta och bara vara nåt han kört med för att han krisar angående att bli pappa eller så. Så är det tillbaka på några minuters samtal, det gick från bra till samma som när jag startade tråden, och jag vet inte alls hur jag ska bete mig!
I många kommuner kan man få akut boende via soc eller kvinnojour.Går det att få en hyresrätt där du bor? Eller har du kontantinsats så du kan köpa en lägenhet?
Hyra privat?
Du måste ju ta dig därifrån, och distans från din ömma moder låter också nödvändigt.
Försök vara iskall och planera- inte krisa. Du löser det hör.
Men hur kan man ens komma på tanken att ta en gravid kvinnas bil? Han är ju helt självcentrerad, på gränsen till verklighetsfrånvänd.Tack igen för alla svar