Jag har dyra glasögon, men det här med abonnemang låter som om det är dyrare helt i onödan. Vore det inte mer ekonomiskt att köpa dem kontant? Eller om inte annat ta ett annat lån någon annanstans... för att köpa glasögonen kontant?
Synsam är i övrigt rejält mycket dyrare i övrigt, om man jämför med tex Specsavers där jag brukar köpa mina numera. De är inte heller lika samarbetsvilliga är min upplevelse....
Jag behövde böja rätt mina glasögon så att jag kunde använda dem och knallade in på Synsam eftersom Specsavers var stängt och min vanliga optiker fanns på annan ort. glasögonen var skitsneda och ordentligt skadade. Personalen tar dem i sin hand, rynkar på näsan medan han tittar på dem, säger- inte frågar:
-Du har inte köpt dem här va?
-Nej, men ...
-Då går det inte, vi hjälper bara våra kunder, alltså om man köpt sina glasögon här hos oss.
-Men jag behöver dem, du kan inte göra undantag?
- Nej, och det är helt omöjligt, de är ju mosade.
På Specsavers sa de att de var totalförstörda och bara att köpa nya. Min ordinarie optiker tittade på dem:
-vem är den skyldige den här gången då??
-Hästen!
-Vi gör väl ytterligare ett försök då!
Tyvärr är det för långt dit att åka varje gång jag ska fixa brillorna
Men hon är DUKTIG! För något år sedan fick jag dock glasögon av synenheten, vanliga med färgat glas som ska hjälpa när man har migrän, glasögon för datorarbete och läsglasögon. Oerhört tacksam för den hjälpen med tanke på glasögonpriserna i dag. Jag har gått utan glasögon pga ekonomin vid flera tillfällen, så jag har vett att vara riktigt glad och tacksam över den möjligheten.