Ni med gamla hus...

Midbec ’Filippa’, mönsterdesign av Hanna Wendelbo.

Sitter i hus byggt 1921.
C042615B-3276-4644-9D19-50E0706E5991.png
 
Tja, läser man köpa-hus-trådarna så vet man att det finns många som ser 20+ år som gammalt och outhärdligt underhållskrävande. ;)
OT men..
Minns en sen midsommar när ett gäng satt i köket hos min vän. En storstadsman som var på besök skröt i fyllan över att han minsann hade anor från trakten ända ner i 1800-talet.
Orkade inte berätta att han satt i ett kök där gården varit i samma släkt från minst 1600-talet. (Tidigare kyrkböcker har brunnit upp)
 

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
3 675
Senast: Amha
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Lyan
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 276
Senast: Pilot
·
Hemmet Vilken bank har ni ert huslån på? Vad betalar ni ränta? Är de klokt att binda räntan och isåfall hur länge? Är ny på detta då jag ska...
Svar
17
· Visningar
584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp