Vad använder ni mobilen till i hemmet?

Absolut ingenting.
ser bara att det ökar riskerna för att funktioner fallerar någon dag och att prylarna får begränsad livslängd. Vill ha så robusta grundfunktioner som möjligt i huset och helst sådant man kan laga själv vid behov. När något händer med masten eller telefonen blir det nog med praktiska problem utan att boendet ska mista funktionalitet.

Men jag lyssnar mycket på talbok, till det är mobilen ovärderlig. Dock offline på nedladdade filer.

Ingenting. Har en chromecast så behöver inte streama till tvn. Har inga smarta prylar som behöver styras via mobilen.

Hemma inte mer än streamingtjänster till tv och sonos.

I stugorna däremot kan vi styra värmepumpar, viss belysning, övervakningskameror, luftavfuktare och element. Läsa av temperatur och luftfuktighet. Och säkert något jag glömt nu.

Tv4play pga att deras app inte längre går att uppdatera på min uråldriga surfplatta :p Om annan streaming är igång kan jag starta&stoppa men jag föredrar verkligen en större skärm. Precis som att jag helst surfar via datorn även om appar används såklart. Jag bor så pass litet att styra saker med telefonen känns mest som att krångla till det. Men hittar jag ett behov är jag öppen för det men kommer inte aktivt att försöka komma på något:D

Ingenting såvitt jag kan komma på, av anledningar som redan nämnts i tråden. Eller jo, vi lyssnar på musik via telefonen uppkopplat till bluetooth-högtalare, men det kanske inte räknas?

Den enda funktion jag saknar är att kunna styra centralvärmen från telefonen så att vi kan sätta på värmen nån timme i förväg när vi är på väg hem efter att ha varit bortresta eller liknande, för att slippa komma hem till en kall lägenhet. Det behovet uppstår dock inte tillräckligt ofta för att det ska vara värt det besvär och den säkerhetsrisk det skulle innebära att installera en sådan lösning.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
508
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 268
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
666
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 432
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar