Jag vet. Så en del av mig hoppas på att huset blir sålt, men en annan del av mig hoppas att det inte blir sålt utan att de bara tvingar hyresvärden att göra det bättre, men att han inte gör det så bra att han får chockhöja hyran.
Jag bor hellre kvar här än flyttar till något som inte känns helt perfekt. Jag kommer heller inte orka flytta först en gång själv och sedan flytta ihop med pojkvännen
Hade han gjort saker ordentligt så hade jag inte behövt göra fel. Ventilationen han satt in i sovrummet sitter uppenbarligen fel eftersom Migo sa sig ha en likadan och bara kände av den när temperaturen gick nedåt -25. Jag ska kolla upp om det går att fixa den rätt, men jag är för sjuk för att orka klättra upp på stolar just nu
Jag kan garantera dig med 99% säkerhet att alla lägenheterna som står tomma här har värmen helt avstängd. Hyresvärden är alldeles för korkad och dumsnål för att låta någon grundvärme vara igång och kosta honom pengar. Speciellt när det handlar om ca 15 lägenheter
Här har också varit någon/några narkomaner som dött i trappen och några knivslagsmål. Det ena var precis runt jul för något år sedan och vi skojade om att anledningen till att det tog tre veckor innan blodet städades bort var för att Lindström ville ha lite rött julpynt (jag vet att det inte är roligt egentligen, men galghumor hjälper lite för att stå ut med skiten)
För något år sedan så var jag rädd hela tiden, men det var inte bara här i huset utan i hela innerstan för det var så mycket bråk och brott. Nu när hälften av lägenheterna är tomma och knarklangaren försvunnit så är här jättelugnt
Just nu när hälften av lägenheterna är tomma så känns här tryggt. Det är fortfarande en soptipp, men det är en lugn soptipp åtminstone.
Detta är första stället i hela mitt liv som jag har känt mig hemma. Jag har haft det fint och hemtrevligt på nästan alla ställen jag har bott, men jag har ändå inte känt mig hemma. Inte ens när jag var liten kände jag mig hemma. Så om jag ska våga flytta så behöver det vara till en lägenhet som känns helt perfekt på en gång för jag kommer inte orka flytta flera gånger för det har jag redan gjort så många gånger i mitt liv