Ska jag flytta till Göteborg är stadslivet jag vill åt. Men fattar helt klar att det inte riktigt är kompatibelt med att ha häst.. samtidigt som en inte vill ha för långt att åka till hästen...
Ska jag bo i ytterkanten av Göteborg kan jag lika gärna bo kvar där jag bor och åka till Göteborg som turist
Vad av stadslivet är det du är ute efter? Göteborg har ju inte ett litet centrum där allt händer, där jag går ut på kvällarna är tex runt 20 min resa från där vissa av mina vänner helst går ut, osv.
Jag bor i centrala Göteborg, inte långt från Chalmers. Härifrån tar det ca 45 till stallet med bil efter jobbet, och 25 min hem när det är tomt på vägen. Hade jag behövt vara i stallet varje dag hade jag satsat på tex Kville, med fräscha, nybyggda lägenheter, roliga små restauranger och mindre än en kvart till centralstationen. (Samma tid som det tar från mitt håll, bara det att det råkar stå "centrum" som stadsdel här istället för "Hisingen".)
Jag har bott i Linné, Olskroken, Rambergsvallen, Johanneberg och Guldheden under mina år i Gbg. Sist jag sökte hyresrätt var ca 4 år sedan, och då var jag aldrig först i kön med mina 11 år på Boplats, utan oftast bland nr 3-5. (Det jag sökte var centrumnära treor.) Men det är ju lätt att kolla hur man ligger till på boplats, så det har du väl koll på.