Apparater mot myggor - vilka funkar?

Låter det som jag behöver. Vad heter din modell?
Var ut och tittade nu men hittar ingen märkning på den. Den är 12 år gammal men hittade den här som ser ut att vara en uppdaterad modell av den vi har.
http://www.fogas.se/shop/5472---skeetervac-myggfaangare/
Ser nu även att det finns en Mosquito magnet som är sladdfri, dock dubbelt så dyr som den med sladd
https://www.granngarden.se/myggfang...MIyPiamb-J-AIVEEWRBR2uDgSyEAQYCCABEgJYcvD_BwE

Bild på den vi har:
33E31273-4DFC-4374-9524-49AB66603F74.webp
 
Jag drömmer om en gasoldriven, de är sjukt effektiva! Jag har en gammal thermacell med bärhandtag som jag har med mig i trädgården, fungerar faktiskt oväntat bra. Jag har bara igång den en timme här och där, då räcker den riktigt länge innan man måste byta patron/"tablett".
 
Jag drömmer om en gasoldriven, de är sjukt effektiva! Jag har en gammal thermacell med bärhandtag som jag har med mig i trädgården, fungerar faktiskt oväntat bra. Jag har bara igång den en timme här och där, då räcker den riktigt länge innan man måste byta patron/"tablett".

Ja, så gör jag också när jag är ute i fält. En behöver ju inte bränna hela tiden för att få effekt.
 
Den lösningen har min familj i norr använd sedan 90-talet. Upponervänd Bullens konservburk med lufthål, värmeljus och en blå myggtablett ovanpå. Tidlös och effektiv för stillasittande ;)

Är väl lika dåligt för miljön dock i och med tabletten. Men man får väl välja sina strider helt enkelt, om man ska kunna vara ute öht där de bor. Det är nog betydligt värre för miljön att bo i en tät storstad än att använda konservburkstabletten några timmar i veckan juni-juli i glesbygden.
Ölburk är det vanliga i mina hemtrakter :D
 
Ett alternativ är att bränna kaffesump eller fnöskticka när man sitter ute. Hjälper mot mygg. Att hålla efter gräs och ogräs runt huset hjälper också. Där sitter myggen dagtid när det är varmt för att sedan komma fram på kvällen. Vi har väldiga mängder kirskål t ex. När vi har liat av dem på försommaren minskar myggmängden betydligt mot om vi inte gjort det.

Annars har vi också den där lilla handhållna som går på el. Funkar helt ok 🙂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp