Sommarprojekt

Har tjuvstartat sommarens projekt med att tilläggsisolera och byta panel på mitt blivande hus, så det kommer förhoppningsvis vara klart innan midsommar 🌞 Om vädret inte lockar till utomhushäng funderar jag på att tjuvstarta vinterns projekt med; att bygga nytt kök. Men förhoppningsvis är det projektet kvar till vintern 😊

Sommaren vill jag ägna åt hästar, hundar, familjen, klippa gräs och ogräs, plantera nåt, plocka bär, bada, paddla, vandra, ligga i hammocken, lyssna på sommarpratare, läsa bok och öva på att inte planera så mycket. Eller bara planera "onyttiga" saker 😄

Oj, det har jag ingen koll på!

En till kul grej jag började med för några år sedan, är att lära mig känna igen fågelläten med hjälp av naturmorgons ”fågelsånglektioner” på P1 via sr play. Det är lättsamt och mysigt (och tidsödande för jag glömmer mellan gångerna).
Åh jag har också lyssnat på fågelsånglektionerna men glömmer det tyvärr lika fort. Den enda som har fastnat är Bofinkens ”Jag kommer inte från början köping jag” 😁

Sommarens projekt blir att träna kontinuerligt med hästen och fixa min nya lägenhet, får tillträde i juli. Ska måla om i sovrum, hall och vardagsrum. Annars ska jag försöka njuta så mycket som möjligt, träna på att vara i det berömde nuet och bara göra det jag verkligen känner för 😊

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 348
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 008
Senast: hundtant
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: astronaut
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka