Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Ska byta bänkskiva i huset vi köpt och tänkte ta en från Ikea i år så ska vi göra en riktig renovering nästa år. Och ja bänkskivan måste...
2
Svar
32
· Visningar
4 296
Skola & Jobb Obs! Detta är en fråga helt i förebyggande syfte, det har inte hänt på riktigt (än). Kort och gott, kan arbetsgivaren tvinga en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 787
Senast: Sel
·
Tjatter Det är klart vi ska ha en tråd för höstens bästa händelse - Bonde Söker Fru. Tittade ni på premiäravsnittet igår? Vad tyckte ni?
7 8 9
Svar
167
· Visningar
17 424
Senast: Scata
·
Kultur Jag söker ett barnprogram som jag minns väldigt lite av men som jag ändå vet att jag älskade när jag var liten, och skulle därför vilja...
Svar
3
· Visningar
856
Mat Ja alltså jag försökte googla men det kom bara upp svar gällande köttfärs :o Tog ut köttfärssåsen ur frysen i söndags, går den...
Svar
7
· Visningar
5 213
Kropp & Själ Ingen aning döpa tråden till, men nåja... behöver hjälp fundera ut var kan va för fel! Har efter månader gått "anfallsfri" och för åka...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Någon här på Buke som testat hypnosterapi? Kände ni att det "gav någon effekt" så att säga? Jag har en ganska specifik problematik som...
Svar
11
· Visningar
944
Kropp & Själ Som trådrubriken lyder - finns det? Jag tänker alltså på preparat som verkar avskräckande på de små krypen, i likhet med de halsband...
Svar
5
· Visningar
724
Relationer Den börjar nu på svt1 (21:00) Rent spontant... Wow vilka vettiga människor de verkar valt... Men de va de första 5 minuterna ;) Vi...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
26 174
Senast: Sleepan
·
Mat Jag älskar att plocka svamp och har nu även köpt mig mycel för att testa på att odla. Så behöver goda recept på framförallt...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag är i USA just nu och familjen har ätit på ett antal restauranger där jag betalat med kort. Nu fick jag meddelande att betalningen...
2
Svar
22
· Visningar
2 516
Juridik & Ekonomi Snälla hjälp mig tänka här: En person arbetar på 2 företag. På företag A få vederbörande 39 000kr i månaden. På företag B är lönen 32...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
Kropp & Själ Har fått problem med ischias (tror jag) och undrar vad fan man gör åt saken. Var i kontakt med en specialvc och dom hade inte tider...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: NewDawn
·
Kropp & Själ Jag var in till sjukhuset på kolonoskopi för en dryg vecka sedan pga problem med magen. De hittade inget särskilt och undersökningen var...
Svar
11
· Visningar
1 729
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Jag har en del ärr i ansiktet efter ett hormonstinnt förklimakterie plus att jag, så fort solen tittar fram, får stora pigmentfläckar...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: Millicent
·
Juridik & Ekonomi Årliga deklaration tråden. Idag börjar ju deklarationen trilla ner i digitala brevlådan. Den 15 är första dagen för att kunna skicka...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
13 484
Senast: Ramona
·
Kultur Fastnat för böcker i stil med Karin walhbergs sjulhusserie som utspelar sig i 50 talets Ekstrad och räkna hjärtslag av Katarina Widholm...
Svar
11
· Visningar
448
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Tidigare har jag haft normalt blodtryck vid alla hälsoundersökningar jag varit på (vilket iof inte är så himla många genom åren). De...
2
Svar
21
· Visningar
1 660
Senast: LECH
·
Kläder & Bli fin Om man inte får posta en sån här tråd p.g.a reklam ber jag om ursäkt. Men jag är ute efter en tunnare jacka och jag tänker på de där...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Derivata
·
  • Omröstning Omröstning
Skola & Jobb Mitt jobb är på en bensinmack + biluthyrning samt mer småprylar än andra butiker inom fiske, bad, turism mm. Nu har en god vän till...
2
Svar
35
· Visningar
5 441
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp