Hår på kroppen? Generationsfråga eller?

1656010128517.webp

gillar hår :love:
 
Jag tycker det är svårt.
Jag rakade benen för första gången på några år i sommar och jag har funderat över varför jag gjorde det. Jag tycker det är snyggt med orakade kvinnor och tycker det är snyggt med håriga ben även på mig.
Men efter att ha funderat över det här jag kommit fram till att jag rakade benen endast för att jag faktiskt skäms lite över att inte följa normen. Tycker det är lite pinsamt, fastän jag egentligen inte borde bry mig.

Jag har iaf landat i att jag i sommar provar med att raka benen igen och att det är okej att låta skammen styra lite.
Ja jag rakar armhålorna men inte benen, för jag tycker det är så himla obehagligt med stixiga ben. Dvs nyrakat eller långt hår går bra men minsta stubb får mig att rysa så det innebär att jag rakat benen ensiffrigt antal gånger i livet.
Men mot min vilja skäms jag lite för mina blåvita håriga ben och går i princip aldrig barbent annat än när jag badar...
 
Ja jag rakar armhålorna men inte benen, för jag tycker det är så himla obehagligt med stixiga ben. Dvs nyrakat eller långt hår går bra men minsta stubb får mig att rysa så det innebär att jag rakat benen ensiffrigt antal gånger i livet.
Men mot min vilja skäms jag lite för mina blåvita håriga ben och går i princip aldrig barbent annat än när jag badar...
Jag går barbent ändå, men skäms alltid lite. Trodde jag skulle komma över skammen med tid, men nej..
 
Det finns ju folk (också män) som inte har behåring (alls) eller bara väldigt tunn och gles sådan. Ser de onaturliga ut menar du? Vad ska de göra åt saken?
För mig så är det stor skillnad på vad jag tycker är snyggt i allmänhet och vad jag tycker om med en jag är intim med.
I allmänhet tycker jag om mycket om långhårig män. Det är sällan jag tycker nån random kille är snygg om han har kort hår.
Men det innebär inte att jag inte tycker att en person jag älskar inte är tokhet trots att han har rakad skalle.

Så även om jag skulle fördra en viss underlivsfrisyr utseendemässigt så om jag är på så nära håll att jag kan inspektera den IRL så kvittar det säkerligen.
 
Jag vill ha rakat. Kör helraking på mej själv men när jag inte träffar någon så kan jag slarva lite. Och under vintern så blir det att det växer vilt på benen så man får plocka fram röjsågen när det blir dags för vår 🤣
Jag rakar mig typ aldrig och får "vinterpäls" på riktigt. Ser ut som en clydesdale runt vristerna och tycker det är rätt häftigt! :D Jag snackar fem centimeter långa, svarta hovskägg här, och bara i det området. Jag har visat folk och fått stora ögon!
 
Har legat med håriga personer och ohåriga personer. Lägger mig inte i huruvida en person vill raka sig eller inte. Går man på badhus så har ju folk alla möjliga frisyrer och icke-frisyrer på kroppen likväl som huvudet.

Skulle jag dock få välja eller bli tillfrågad så föredrar jag naturligt hår framför helrakat, men blir liksom inte mindre kåt om någon visar sig ha rakat bort allt hår mellan benen.

Själv rakar jag ibland armhålorna och benen och ibland låter jag det bli långt. Kan gå flera månader ibland särskilt vintertid. Klipper könshåret då och då så det inte blir för långt och rakar ibland bort håret vid blygdläpparna men skulle aldrig ta bort själva ”busken”.

Rövhålet låter jag vara som det är. När jag var tonåring rakade jag där någon gång och fick en hemsk klåda efteråt. Det gör jag inte om😅

Är född sent 80-tal och det är aldrig någon som kommenterat eller frågat om jag är helrakad eller liknande.
 
Jag rakar mig under armarna, började med det i puberteten för jag tyckte att jag luktade illa (svett) i håret. Sen har jag fortsatt...
Fiffi frisserar jag, vill inte vara rakad (är testat) men inte heller vara långhårig för det är obekvämt.
Resten får vara hårigt, men det har blivit glesare med åldern.
Har inga preferenser på parner så länge det är rent och fräscht. Jag är 60-talist.

Att killar skulle vara helrakade på kroppen kom jag i kontakt med på mitten av 90-talet när jag jobbade med ett gäng killar i 18-25 årsåldern, vi hade livliga fikastunder - det mesta avhandlades precis som här på Buke :heart
 
När jag försökte mig på att dejta för några år sen var en av de första frågorna alltid om jag var helrakad. Det skulle ju vara mycket skönare för honom så det borde alltså göras.

Jag trivs verkligen inte med att vara helrakad, tycker det är fult som fan. Både på mig och mannen. Är tråkig och vill att män ska se ut som män.
 
Här trimmas det bara nuförtiden. Rakar benen på sommaren, på vintern skiter jag i det för har ju alltid lång byxor 😂🙈 Armhålorna rakar jag men mest för att jag perioder svettas så mycket och tycker det är enklare att hålla rent om det är rakat.

Killar, ja jag och min sambo har hängt ihop 11 år nu, ända jag inte kan med är rygghår 🙈 Hjälp värsta jag vet. Men annars så gör det mig ingenting om det har hår på bröstet eller på andra ställen så länge man sköter sin hygien 😊
 
Nej, jag menar formuleringen om att män inte ser ut som män om de inte är håriga? Har vi inte kommit ifrån att kroppsbehåring inte avgör manlighet/kvinnligt
Får inte jag personligen ha en preferens? Jag skulle dock aldrig påtvinga någon min åsikt då en person är som mest attraktiv då den trivs med sig själv.

Och nej, jag har flertalet gånger fått höra att om inte allt rakas bort blir mannen äcklad av min okvinnliga uppenbarelse och kan då inte vara intim.
 
Får inte jag personligen ha en preferens? Jag skulle dock aldrig påtvinga någon min åsikt då en person är som mest attraktiv då den trivs med sig själv.

Och nej, jag har flertalet gånger fått höra att om inte allt rakas bort blir mannen äcklad av min okvinnliga uppenbarelse och kan då inte vara intim.
Klart du får ha en preferens men det var inte den jag ställde mig emot. Det är i min mening skadligt för både män och kvinnor att prata om att behåring skulle vara något särskilt manligt. Menar du att alla kvinnor som inte rakar sig ser ut som män då?
 
Klart du får ha en preferens men det var inte den jag ställde mig emot. Det är i min mening skadligt för både män och kvinnor att prata om att behåring skulle vara något särskilt manligt. Menar du att alla kvinnor som inte rakar sig ser ut som män då?
Inte det minsta, de ser ut som människor. Jag själv känner mig inte mindre kvinnlig för att jag vägrar vara hårlös.
 
Får inte jag personligen ha en preferens? Jag skulle dock aldrig påtvinga någon min åsikt då en person är som mest attraktiv då den trivs med sig själv.

Och nej, jag har flertalet gånger fått höra att om inte allt rakas bort blir mannen äcklad av min okvinnliga uppenbarelse och kan då inte vara intim.
Lite skillnad att inte tycka någon inte är manlig eller kvinnlig och vad en själv föredrar.

Dom två sakerna är det ju milsvid skillnad på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp