Hår på kroppen? Generationsfråga eller?

Jag rakar armhålorna och sen bikini linjen. Ångrar än idag att jag rakade benen en gång som tonåring, efter det fick jag tjocka svarta strån som syns hur tydligt som helst. Innan var de i princip osynliga.
Själva ”busken” ansar jag lite mest för att jag vill inte ha en tjock ”buske”.

Killen kör knappt någon rakning, det är ibland som det ryker lite hår runt naveln och på bröstkorgen. Han har mycket hår på ben och armar men inget jag eller någon annan för den delen skulle bry oss om. Det stör inte och ser helt naturligt ut.

Tycker själv det kan se onaturligt ut om man är helrakad på kroppen. Så länge den som är det har valt det själv och är bekväm med det är det väl inget som hindrar, däremot om de inte valt det själva då tycker jag det är fel.
 
Runt 80-90 talet kanske? Jag är själv 90-talist ska nämnas.
Jag rakar armhålor och ben, sällan nedre region utan trimmar ibland(dvs kortar håret men slät rakar inte)
Rakar mig för mig själv, sambon bryr sig inte direkt. :)

Det finns absolut folk som inte bryr sig och de som bryr sig alldeles för mycket 😅
Jag var tonåring på 80-talet och jag kan inte minnas att det pratades om annat än att raka armhålorna, benen och bikinilinjen.
Jag upplever att det inte var förrän på senare delen av 90-talet helrakat blev en grej. Ser man porr och liknande från 70-talet tex finns där ju rejält med hår.
Jag tror att du har rätt i detta.
 
Jag rakar ingenting. Klipper de längsta hårstråna på blygdläpparna för de fastnar i resåren på trosorna bara.

Numera är det dessutom en ickefråga. Efter cellgifterna fick jag inte tillbaka hår på ben, armar och i armhålor Könshåret är betydigt glesare.

Jag gillar inte män med fårpäls på bröstet men skulle bli rätt förvånad om en min i min ålder rakade kroppen. Dessutom är en del män i min äldre ganska stolta över sin fårpäls :rofl:
 
Jag rakar ben och armhålor.
Rakar inte intimområdet som singel men annars så.. mest för att jag själv villl att mannen rakar sig
 
Angående preferenser så gillar jag inte män som är intimrakade, alltså jag överlever väll, men jag föredrar med behåring. Även om det betyder hår i munnen. Tycker det ser naket och märkligt ut, lite som en naken katt eller naken hund :). Men det är väll en vanesak.
Alltså ditt svar är skrivet på ett sånt sätt att jag bara kan läsa det som att du menar att hela penis ska vara typ luden :laugh: Jag förstår ju att du inte menar så men motsatsen till en nakenhund är ju pälsig, så jag ser i mitt inre en penis typ som en pekines:o:laugh:

peke%201.jpg
 
Jag tycker det är svårt.
Jag rakade benen för första gången på några år i sommar och jag har funderat över varför jag gjorde det. Jag tycker det är snyggt med orakade kvinnor och tycker det är snyggt med håriga ben även på mig.
Men efter att ha funderat över det här jag kommit fram till att jag rakade benen endast för att jag faktiskt skäms lite över att inte följa normen. Tycker det är lite pinsamt, fastän jag egentligen inte borde bry mig.

Jag har iaf landat i att jag i sommar provar med att raka benen igen och att det är okej att låta skammen styra lite.
 
Angående preferenser så gillar jag inte män som är intimrakade, alltså jag överlever väll, men jag föredrar med behåring. Även om det betyder hår i munnen. Tycker det ser naket och märkligt ut, lite som en naken katt eller naken hund :). Men det är väll en vanesak.

Jag vill inte ens ta i den om det är massa hår 🤮😂
Inte ett hårstrå ska finnas, då är det som bäst 😁
 
Jag rakar armhålorna och sen bikini linjen. Ångrar än idag att jag rakade benen en gång som tonåring, efter det fick jag tjocka svarta strån som syns hur tydligt som helst. Innan var de i princip osynliga.
Själva ”busken” ansar jag lite mest för att jag vill inte ha en tjock ”buske”.

Killen kör knappt någon rakning, det är ibland som det ryker lite hår runt naveln och på bröstkorgen. Han har mycket hår på ben och armar men inget jag eller någon annan för den delen skulle bry oss om. Det stör inte och ser helt naturligt ut.

Tycker själv det kan se onaturligt ut om man är helrakad på kroppen. Så länge den som är det har valt det själv och är bekväm med det är det väl inget som hindrar, däremot om de inte valt det själva då tycker jag det är fel.
Det finns ju folk (också män) som inte har behåring (alls) eller bara väldigt tunn och gles sådan. Ser de onaturliga ut menar du? Vad ska de göra åt saken?
 
Det finns ju folk (också män) som inte har behåring (alls) eller bara väldigt tunn och gles sådan. Ser de onaturliga ut menar du? Vad ska de göra åt saken?
Nu läser du något som jag inte skrivit. Jag skriver om de som helrakar sig, dvs medvetet rakar bort allt hår. Det tycker jag ser onaturligt ut.
Det är skillnad mot att ha gles/liten behåring.
 
Men det ser ju exakt likadant ut?
Ja, och en person får tycka att det ser onaturligt ut. Det betyder inte att den personen kommer berätta vad den tycker för personen utan hår. Jag tycker könsorgan utan hår ser läskiga ut, och vill helst inte röra dem, men det betyder inte på något vis att jag föraktar personen som valt att göra så.
 
Jag gillar inte hår och rakar! Inte lika frekvent nu när jag inte får ligga 😂 uppskattar en partner som rakar intima delar, resten skiter jag i :)
 
Jag tycker att hår under armarna och på de privata delarna är rätt så fint och attraktivt, om det inte är för långt.

Men i princip ingen jag träffat har varit intresserad varken av att ha den frisyren själv eller att se den på mig.

Synd tycker jag!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp