Mindfulness!I typ 2 sekunder..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mindfulness!I typ 2 sekunder..
Jag var tonåring på 80-talet och jag kan inte minnas att det pratades om annat än att raka armhålorna, benen och bikinilinjen.Runt 80-90 talet kanske? Jag är själv 90-talist ska nämnas.
Jag rakar armhålor och ben, sällan nedre region utan trimmar ibland(dvs kortar håret men slät rakar inte)
Rakar mig för mig själv, sambon bryr sig inte direkt.
Det finns absolut folk som inte bryr sig och de som bryr sig alldeles för mycket
Jag tror att du har rätt i detta.Jag upplever att det inte var förrän på senare delen av 90-talet helrakat blev en grej. Ser man porr och liknande från 70-talet tex finns där ju rejält med hår.
För mig är det ingen myt då håren syns mer nu än va de gjorde innan jag ens rakade första gången. Möjligt att de inte är grövre men definitivt mörkare.@TheRedLightning Det är en myt att håren blir grövre av rakning.
Det hade nog mer med puberteten att göra än rakningen. Ofta sammanfaller det ju, att man börjat raka i den åldern då hormonerna orsakar förändringarFör mig är det ingen myt då håren syns mer nu än va de gjorde innan jag ens rakade första gången. Möjligt att de inte är grövre men definitivt mörkare.
Alltså ditt svar är skrivet på ett sånt sätt att jag bara kan läsa det som att du menar att hela penis ska vara typ luden Jag förstår ju att du inte menar så men motsatsen till en nakenhund är ju pälsig, så jag ser i mitt inre en penis typ som en pekinesAngående preferenser så gillar jag inte män som är intimrakade, alltså jag överlever väll, men jag föredrar med behåring. Även om det betyder hår i munnen. Tycker det ser naket och märkligt ut, lite som en naken katt eller naken hund . Men det är väll en vanesak.
Angående preferenser så gillar jag inte män som är intimrakade, alltså jag överlever väll, men jag föredrar med behåring. Även om det betyder hår i munnen. Tycker det ser naket och märkligt ut, lite som en naken katt eller naken hund . Men det är väll en vanesak.
Det finns ju folk (också män) som inte har behåring (alls) eller bara väldigt tunn och gles sådan. Ser de onaturliga ut menar du? Vad ska de göra åt saken?Jag rakar armhålorna och sen bikini linjen. Ångrar än idag att jag rakade benen en gång som tonåring, efter det fick jag tjocka svarta strån som syns hur tydligt som helst. Innan var de i princip osynliga.
Själva ”busken” ansar jag lite mest för att jag vill inte ha en tjock ”buske”.
Killen kör knappt någon rakning, det är ibland som det ryker lite hår runt naveln och på bröstkorgen. Han har mycket hår på ben och armar men inget jag eller någon annan för den delen skulle bry oss om. Det stör inte och ser helt naturligt ut.
Tycker själv det kan se onaturligt ut om man är helrakad på kroppen. Så länge den som är det har valt det själv och är bekväm med det är det väl inget som hindrar, däremot om de inte valt det själva då tycker jag det är fel.
Nu läser du något som jag inte skrivit. Jag skriver om de som helrakar sig, dvs medvetet rakar bort allt hår. Det tycker jag ser onaturligt ut.Det finns ju folk (också män) som inte har behåring (alls) eller bara väldigt tunn och gles sådan. Ser de onaturliga ut menar du? Vad ska de göra åt saken?
Men det ser ju exakt likadant ut?Nu läser du något som jag inte skrivit. Jag skriver om de som helrakar sig, dvs medvetet rakar bort allt hår. Det tycker jag ser onaturligt ut.
Det är skillnad mot att ha gles/liten behåring.
Ja, och en person får tycka att det ser onaturligt ut. Det betyder inte att den personen kommer berätta vad den tycker för personen utan hår. Jag tycker könsorgan utan hår ser läskiga ut, och vill helst inte röra dem, men det betyder inte på något vis att jag föraktar personen som valt att göra så.Men det ser ju exakt likadant ut?
Problemet med det?*väntar spänt på alla inkommande "jag rakar mig minsann för min egen skull för det känns fräschare och är absoluuuut inte påverkad av samhällstrender och gruppnormer"*
Nej det gör det inte.Men det ser ju exakt likadant ut?